خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد کیش:

بورس کیش بین‌المللی می‌شود / کیش می‌تواند به مرکز بورس نفت و گاز تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۶۵۲

مدیرعامل منطقه آ‌زاد کیش با بیان اینکه بین‌المللی شدن بورس کیش را دنبال می‌کنیم ، گفت: در حال راه‌اندازی صندوق هلدینگ سرمایه‌گذاری کیش هستیم تا پروژه‌های نیمه تمام از رکود خارج شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، انصاری لاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان اینکه کیش ظرفیت خوبی در زمینه مرکزیت بازار پولی و مالی دارد گفت: در تعقیب این هدف و سایر برنامه‌های دیگر امروز تفاهم‌نامه‌ای با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار منعقد کردیم. برخی از اهداف ما که در گذشته به اجرا نرسیده بود بایگانی شده و تصمیم گرفتیم با این تفاهم‌نامه این اهداف را احیا کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه موضوعات مختلفی را با این تفاهم‌نامه در حوزه بازار سرمایه دنبال می‌کنیم گفت: تاکنون از ظرفیت‌های بازار سرمایه در جزیره کیش به خوبی استفاده نشده است و در صدد هستیم با انتشار اوراق مشارکت و استفاده از پتانسیل‌های بورس بتوانیم برخی از پروژه‌های معطل منطقه آزاد کیش را به اجرا برسانیم.

انصاری لاری ادامه داد: به زودی صندوق هلدینگ سرمایه‌گذاری کیش را راه‌اندازی می‌کنیم تا پروژه‌های نیمه کاره و نیمه تمام از حالت رکود و معطلی خارج شوند.

وی تاکید کرد: در راستای هوشمندسازی شهر کیش اگر پایگاه اطلاعاتی و دیتاسنتر صندوق‌های سپرده‌گذاری به کیش منتقل شود می‌تواند بستر اقدامات خوبی را فراهم کند.

مدیرعامل منطقه آزادکیش با بیان اینکه ایجاد بورس بین‌الملل در کیش را دنبال می‌کنیم گفت: منطقه آزاد کیش به نمایندگی از سایر مناطق آزاد عضو موسس بورس بین‌الملل است و در تلاش هستیم که به زودی بورس کیش به بورس بین‌الملل متصل شود.

وی با اشاره به عرضه نفت در بازار اسرمایه گفت: اگر امکان عرضه نفت در بورس کالا ایجاد شود بورس کیش هم می‌تواند به مرکز عرضه نفت و گاز تبدیل شود.

همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با بیان اینکه این شرکت تنها نهادی است که مسئول ایجاد زیرساخت‌های بازار سرمایه است، گفت: مسئولیت ثبت و نگهداری دارایی مالی اشخاص حقیقی و حقوقی در بورس است و در تلاش هستیم با افزایش شفافیت اطمینان خاطر برای ا عضا را فراهم کنیم و حافظ سپرده‌های مردم باشیم.

مدیر عامل سمات ادامه داد: با توجه به نوسانات سایر بازارها حجم نقدینگی مردم وارد بورس شده و اگر در اعتمادسازی موفق عمل کنیم مردم نقدینگی خود را به سمت بازار سرمایه هدایت می‌کنند.

فهیمی با تاکید بر اینکه مردم به دنبال سرمایه‌گذاری بی‌خطر هستند گفت: مردم می‌خواهند به جای سرمایه‌گذاری در بازار ارز و طلا در بنگاه‌های اقتصادی مانند بورس و بازار سرمایه حضور داشته باشند و این گونه تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند زیرساخت حضور مردم را ایجاد کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز