خبرگزاری کار ایران

سخنگوی انجمن صنعت تایر:

قیمت لاستیک افزایش نیافته است/ نمایندگی‌ها در صورت گران‌فروشی لغو پروانه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۶۵۰

سخنگوی انجمن صنعت تایر از افزایش 10درصدی تولید در­ نیمه­ نخست امسال­ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛​ مصطفی تنها با بیان این مطلب ­گفت: در بخش تایرهای سنگین ستاد تنظیم بازار نظارت جدی داشته و متقاضیان حتما باید حواله‌های خود را از وزارت راه دریافت کنند. در غیر این صورت امکان خرید لاستیک ندارند.

وی­ افزود: در تولید لاستیک کشور نه تنها با کاهش رو‌به‌رو نبوده‌ایم بلکه در این زمینه افزایش تولید هم داشته‌ایم و این روند افزایشی ادامه خواهد داشت.

تنها­ در همین مورد با اشاره به افزایش تولید با وجود مشکلات اقتصادی و نوسانات ارزی در کشور ادامه داد: با اینکه در مرداد ماه به علت مشکلات ارزی پیش آمده برای تامین مواد اولیه یک شوک در تولید لاستیک به وجود آمد و با وجود همه مشکلات برای تامین مواد اولیه و ارز باز هم به افزایش تولید در این مدت رسیده‌ایم.

اجرای طرح توسعه تولید لاستیک

سخنگوی انجمن صنعت تایر ­­در ادامه از اجرای طرح‌های توسعه تولید لاستیک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بعد از اجرای این طرح‌ها تولید لاستیک چند برابر شده و قطعا بیش از 30 درصد افزایش خواهد داشت.

تنها­ همچنین در خصوص عرضه لاستیک به تعاونی‌ها توضیح داد: کارخانجات موظف نیستند به تعاونی‌ها لاستیک عرضه کنند و سازوکار عرضه لاستیک پیش از این در ستاد تنظیم بازار مشخص شده‌است و مطابق با آن عمل می‌شود.

وی ­در ادامه افزایش قیمت از سوی کارخانجات تایر را رد کرد و گفت: کارخانجات مطابق با قیمت مصوب و قانونی تعیین شده لاستیک را عرضه می‌کنند و افزایش قیمت از سوی کارخانجات نیست. در واقع تمام نمایندگی‌ها برای فروش خود تعهد داده‌اند به نحوی که اگر نمایندگی غیر از قیمت دولتی تایری بفروشند با آنها برخورد کرده و حتی پروانه فعالیت آنها لغو خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز