خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توانیر در کنفرانس بین المللی برق:

افزایش مصرف برق در ایران ۸ برابر رشد جمعیت است

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۵۱۵

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طی ۴۰ سال گذشته، رشد مصرف برق در ایران ۸ برابر رشد جمعیت کشور بوده که این موضوع بیانگر حجم چندبرابری فعالیت همکاران صنعت برق در مقایسه با دیگر بخش‌های زیربنایی و خدماتی در کشور است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو،  "محمدحسن متولی‌زاده" امروز دوشنبه 30 مهرماه در سی و سومین کنفرانس بین المللی برق در پژوهشگاه نیرو افزود: کنفرانس برق ایران نمونه موفقی از تعامل سازنده و مستمر صنعت برق ایران با بخش علمی است.

وی با اشاره به غیر واقعی بودن قیمت برق در کشور اظهار کرد: صنعت برق کشور به دلیل نگاه دولتمردان و قانونگذاران همواره پایین‌تر از نرخ واقعی بوده و این موضوع صنعت برق را با تنگناهایی مواجه کرده است.

به گفته وی؛ با تعامل سازنده با نخبگان و ارائه راهکار های مناسب و همت تولیدکننده داخلی و تلاش همکاران صنعت برق کارنامه عملکرد این صنعت عملکرد قابل قبولی بوده است، به‌طوری که در بسیاری از شاخص‌های مهم و کلیدی در سطح جهان رتبه و جایگاه مناسبی را کسب کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بیان کرد: در شرایطی که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، همکاری و تعامل نخبگان با صنعت برق بیش از گذشته ضرورت دارد.

متولی زاده با اشاره به رویکرد وزارت نیرو اظهار کرد: رویکرد اصلی وزارت نیرو برای مدیریت برق، عرضه و تقاضا است و تامین برق در تابستان ۹۸ به عنوان یک شاخص و فرصت مناسب برای استفاده از راهکار جدید است.

وی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف بویژه در مدیریت بار در تابستان یکی از اولویت های کنفرانس بعدی برق است، تصریح کرد: هدف توانیر از برگزاری کنفرانس برق، آموزش و ایجاد انگیزه مناسب برای اصلاح مدل مصرف مشترکین و تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در تولید برق در نقاط کوچک و محل مصرف است.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: به منظور تشویق مردم برای مشارکت در طرح‌های مدیریت بار و سرمایه‌گذاری برای تولید برق، بسته های تشویقی به‌ویژه در ایام گرم سال در نظر گرفته شده که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز