خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

بازار فروش فیلترشکن داغ است/ نوجوانان از مشتریان پروپاقرص این نرم‌افزارها هستند/ قیمت نصب فیلترشکن اپل بین 10 تا 50 هزار تومان است

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۸۰۳

گزارشات میدانی ایلنا حاکی از آن است که با گذشت حدود 6 ماه از فیلتر تلگرام ، خرید فیلترشکن‌ها همچنان با استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه است و این نرم‌افزار‌ها به راحتی در فروشگاه‌های نرم‌افزاری به فروش می‌رسند.

یکی از فروشندگان نرم‌افزار‌ در این‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر فروشندگان نرم‌افزار‌های تلفن‌همراه و رایانه با قیمتی کمتر از 5 هزار تومان اقدام به نصب نرم‌افزار‌های فیلترشکن روی دستگاه‌های کاربران می‌کنند.

به گفته وی، نرخ فیلترشکن‌ها با توجه به نوع آن‌ها و سیستم‌عامل مورد پشتیبانی، تعیین می‌شود که در این میان محصولات اپل بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده‌اند.

این فعال بازار رایانه‌ افزود: قیمت فروش فیلترشکن برای کاربران محصولات اپل بین 10 تا 50 هزار تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فیلترشکن‌های مخصوص دستگاه‌های اپل قیمت بالاتری نسبت به دستگاه‌های دیگر دارد ؟ گفت: به دلیل محدودیت‌های نرم‌افزاری که برای این دستگاه‌ها وجود دارد، قیمت‌ فیلترشکن‌ها مختص به محصولات اپل گران‌تر است.

این فروشنده نرم‌افزار‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه فروش فیلترشکن‌ها سود خوبی برای فروشندگان دارد، گفت: متاسفانه کودکان و نوجوانان یکی از مشتریان پروپاقرص نرم‌افزار‌های فیلترشکن هستند که این موضوع می‌تواند آسیب جدی  به جامعه وارد کند، چون فیلترشکن‌ها دسترسی به همه اطلاعات ازقبیل سایت‌های غیراخلاقی را ممکن می‌کند و کاربران به راحتی و بدون محدودیت می‌توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

یکی دیگر از فروشندگان نرم‌افزار‌های فیلترشکن درباره میزان امنیت این نرم‌افزارها گفت: بسیاری از فیلترشکن‌ها از امنیت بالایی برخوردار نیستند و می‌توانند اطلاعات کاربران را به سرورهای غیرمجاز ارسال کنند و از این طریق اطلاعات خصوصی کاربران به دست افراد سودجو برسد.

وی افزود: این اطلاعات می‌تواند عکس‌های خصوصی و یا حتی رمز‌های عبور کاربران باشد که به راحتی با استفاده از فیلترشکن‌های نامطمئن در خطر می‌افتد.

این فعال بازار نرم‌فزار در پاسخ به اینکه آیا تا به حال برخوردی از سوی مراجع رسمی برای قطع فروش فیلترشکن‌ها صورت گرفته است؟ گفت : خیر تا به امروز هیچ مرجعی برای این کار اقدام نکرده است و فکر هم نمی‌کنم که بتوانند با فشار به فروشندگان، از فروش فیلترشکن‌ها جلوگیری کنند، چون این نرم‌افزارها به راحتی در اینترنت منتشر و برخی از آن‌ها به فروش می‌رسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز