خبرگزاری کار ایران

آخوندی نامه استعفایش را منتشر کرد+ سند

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۵۰۳

اختلاف نظر آخوندی و روحانی از نحوه اجرای طرح بازآفرینی شهری بین دو سیاست انبوه‌سازی و نوسازی در بافت فرسوده شروع شد تا اینکه رییس جمهوری در رای اعتماد مجلس به آخوندی درباره اختلاف نظرها با وزیر شهرسازی سخن گفت و در نهایت «اکبر ترکان » را به عنوان نماینده رییس جمهور در طرح بازآفرینی شهری انتخاب کرد.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در نامه ای به رییس جمهوری استعفا داد.

وزیر راه و شهرسازی در این نامه از رئیس جمهور خواست فرد همراهتری با این سیاست‌ها جایگزین وی گردد.

تاریخ درخواست استعفای آخوندی به دهم شهریور ماه بر می‌گردد.

در یک ماه گذشته اخباری مبنی بر استعفا یا برکناری وزیر راه و شهرسازی مطرح بود و گزینه‌های متعددی برای جایگزینی آخوندی مطرح می‌شد. «علی‌اصغر مونسان»،‌ «حاج محمدی» و «قاسم تقی زاده خامسی» از محتمل‌ترین گزینه‌ها برای وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند.

در نهایت امروز آخوندی با انتشار متن استعفای خود که تاریخ ثبت آن به دهم شهریور ماه برمی‌گردد به تمام گمانه زنی ها پایان داد.

اختلاف نظر اخوندی و روحانی از نحوه اجرای طرح بازآفرینی شهری بین دو سیاست انبوه‌سازی و نوسازی در بافت فرسوده شروع شد تا اینکه رییس جمهوری در رای اعتماد مجلس به آخوندی درباره اختلاف نظرها با وزیر شهرسازی سخن گفت و در نهایت «اکبر ترکان » را به عنوان نماینده رییس جمهور در طرح بازآفرینی شهری انتخاب کرد.

این اختلاف نظرها سرانجام باعث شد تا آخوندی اولین استعفای خود را ارایه دهد که البته علی رغم رسانه ای شدن آن به سرعت تکذیب شد.

در نهایت امروز آخوندی برای چهارمین بار استعفای خود را به رییس جمهور ارایه کرد.  

متن کامل نامه استعفای آخوندی به این شرح است:

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس‌جمهور محترم

با سلام و عرض ادب

پیرو سه بار درخواستی که در سال گذشته از محضر جنابعالی داشتم، اجازه می‌خواهم از خدمت شما در دولت رخصت بخواهم. به نظر نمی‌رسد در ارتباط با روش بازآفرینی شهری مورد نظر جنابعالی بتوانم کار مؤثری انجام دهم. همچنین در ارتباط با سیاست دخالت حداکثری دولت در بازار و روش ساماندهی امور اقتصادی به لحاظ شرایط موجود کشور نیز امکان هماهنگی ندارم. این حق شماست که وزیر همراه‌تری را در دولت داشته باشید. خواهشمندم این بار با درخواست اینجانب موافقت و در تعیین جانشین تسریع فرمایید.

من بر این اعتقاد هستم که سه اصلِ پایبندی به قانون، احترام به حقوق مالکیت و اقتصاد بازار رقابتی را در هیچ شرایطی نباید زیر پا گذاشت. آنچه که در تدبیر شرایط سخت جدید ناشی از تحریم‌های آمریکا شاهدیم دقیقاً نقض همین سه اصل است. در هر صورت با این سطح از تفاوت دیدگاه، از حیث اخلاقی ادامه کار من درست نیست. خواهش می‌کنم که به من رخصت دهید در اولین فرصت از خدمتتان خارج شوم. ولی، درخواست دارم که این زمان از پایان مهرماه سال جاری فراتر نرود. برای جنابعالی و همکاران در دولت و مردم عزیز ایران آرزوی توفیق و سرافرازی دارم.

آخوندی نامه استعفایش را منتشر کرد+ سند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز