خبرگزاری کار ایران

واردات تجهیزات غیر استاندارد ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۸۰۶

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تیرچه سازان استان تهران گفت: برخی مونتاژ کنندگان ماشین آلات صنعتی تیرچه به بهانه صنعتی سازی اقدام به واردات تجیهزات غیراستاندارد کرده اند.

به گزارش ایلنا، داوود سعادت اظهار کرد: عده ای به دنبال آن هستند که با تغییر آیین نامه های سازمان ملی استاندارد،محصولات این دستگاه ها را به جامعه تحمیل کنند و پیامد این تغییرات چیزی جز انحصار برای قلیلی از تولیدکنندگان ،تامین منافع مونتاژ کنندگان دستگاه غیر استاندارد و ورشکستگی واحدهای تولیدی ،افزایش کارگاههای غیر استاندارد زیر زمینی به علت کمبود تیرچه در بازار مصرف را در بر خواهد داشت.

وی بیان کرد:  سازمان ملی استاندارد در بازبینی های جدید مربوط به تولید استانداردهای تیرچه ساختمانی به بهانه صنعتی سازی،شرایط خاصی پیش بینی کرده که محقق کردن آن مستلزم تامین سرمایه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: درحالی که سالهاست واحدهای تولیدی استاندارد با بهره گیری از صنعت جوش قوس الکتریکی با گاز محافظ co2وبا رعایت استانداردهای فنی نسبت به تولید تیرچه  های ساختمانی استاندارد اقدام کرده اند،اما به یکباره اداره استاندارد استان تهران درجریان بازنگری جدید مربوط به استاندارد تیرچه ساختمانی،تجهیزات متعددی را به صنف تیرچه سازان تحمیل کرده  وآن ها را ملزم کرده است که ازدستگاه جوش نقطه ای به جای دستگاه جوش قوس الکتریکی با گاز محافظ  برای تولید تیرچه استفاده کنند.

وی با یادآوری این موضوع که دلایل ومستندات فنی موجود بیانگرآن است که روش  پیشین تولید تیرچه به روش گاز محافظ کلیه موازین استاندارد را داراست گفت: ازسالهای گذشته تولید کنندگان تیرچه با روش گازمحافظ دراین زمینه فعالیت داشته واین واحدها تمامی چارچوبهای استاندارد را تحت بازرسی ،نمونه برداری وکنترل درآزمایشگاه های اداره استاندارد گذرانده اند ومحصول تولیدی این واحدها هیچ گونه مغایرت وتناقضی با اصول فنی و استاندارد ندارند.

سعادت ادامه داد: دستگاه تولید تیرچه پیشنهادی سازمان استاندارد ،قابلیت تولید برخی میلگردها را در سایز بالا ندارد بنابراین برخی تولیدکنندگان روش فوق سعی در متقاعد کردن سازمان نظام مهندسی و طراحان ساختمانی دارند که نقشه های طراحی شده بر اساس میلگردهای سایز ریز طراحی شود که تحقق این امر درنهایت سبب کاهش استحکام وایمنی ساختمانها می شود.

دبیرانجمن صنفی کارفرمایی تیرچه سازان استان تهران تاکید کرد: بنده به هیچ عنوان با صنعتی سازی مخالف نیستم اما باید دقت داشت ،هرصنعتی که وارد کشور میشود باید همراه با استانداردهای الزامی نوشته شده در آن صنعت وارد کشورشود و مسئولین دقت کنند تا صنعت ناقص را جایگزین تجربیات نکنیم و باعث ایجاد نگرانی امنیت سرمایه گذار و به خطرانداختن امنیت ساختمان ها نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز