خبرگزاری کار ایران

سینکی خواستار شد؛

ضرورت رفع بروکراسی واردات به دلیل مخاطرات ناشی از اعتراض ناوگان حمل‎ونقل به شیوه تامین لوازم یدکی

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۱۷

معاون اقتصاد وزیرصنعت در نامه‌ای به معاون صنعت این وزارتخانه نوشت:کمبود لوازم یدکی در بازار و مخاطرات ناشی از اعتراض ناوگان حمل‎ونقل به شیوه تامین اقلام مذکور ضرورت توجه هر چه بیشتر به رفع بروکراسی ایجاد شده در تایید ثبت سفارش و تخصیص ارز را می طلبد.

حسن یونس سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به  صالحی‌نیا معاون امور صنایع این وزارتخانه با موضوع تامین لوازم یدکی نوشت: باعنایت به اهمیت موضوع حل مشکل ناوگان حمل و نقل کشوری در خصوص تامین لوازم یدکی مورد نیاز کشور و در جهت جلوگیری از هرگونه تنش‌های احتمالی ضمن ارسال نامه شماره 97/1935 مورخ 97/6/24 اتحادیه  صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین‌آلات تهران منضم به 14 برگ فهرست، پرونده هایی که کالاهایشان در گمرک برای ترخیص نهایی در صف انتظار تاییدیه نهایی ثبت سفارش می‌باشند، خواهشمند است دستور فرمایید برابر بند 2 و 7 تصمیمات جلسه مورخ 10/6/97 (موضوع نامه شماره 6/164110 مورخ 97/6/20) اقدام لازم مبذول و از نتایج این معاونت را مطلع نمایند.

خاطر نشان می‌گردد کمبود لوازم یدکی در بازار و مخاطرات ناشی از اعتراض ناوگان حمل و نقل به شیوه تامین اقلام مذکور، ضرورت توجه هر چه بیشتر به رفع بروکراسی ایجاد شده در تایید ثبت سفارش و تخصیص ارز، را دو چندان می‌نماید. ضمن اینکه ارز این کالاها به بازار ثانویه هدایت گردیده است. لذا بروز تاخیر در صدور تاییدیه ثبت سفارش تحت عنوان کنترل ساخت داخل و ... می‌بایست سریعا رفع گردد.

بنابراین گزارش،  پیرو این نامه نیز علی معقولی مدیر کل واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک با ارسال بخشنامه ای به گمرکات اجرایی نوشت: به پیوست تصویب نامه 60/171866 مورخ 97/6/31 معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین لوازم یدکی ناوگان جاده‌ای حمل و نقل کشور ارسال می‌گردد.

با عنایت به اهمیت موضوع رفع مشکلات ناوگان مذکور خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به انجام تشریفات گمرکی مربوطه و ترخیص لوازم یدکی مورد اشاره با رعایت مقررات مربوطه تسریع نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز