خبرگزاری کار ایران

پیش بینی سود 5 هزار میلیارد تومانی مشمولان سهام عدالت

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۸۸۰

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: پیش بینی می شود با توجه به سود بیش از هزار و 200میلیارد تومانی هلدینگ خلیج فارس و با سودی که از سایر شرکت های سرمایه پذیر دریافت می شود سود سهام عدالت مجموعا به حدود 5 هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان خصوصی سازی، سید جعفر سبحانی درباره واریز سود سهام عدالت مشمولین و آخرین تصمیمات، گفت: بخشی از سهام 49 شرکت مربوط به سهام عدالت است و به آن ها شرکت های سرمایه پذیر می گوییم.مثل دخانیات،مخابرات،بانک ها،بیمه ها،پتروشیمی ها،پالایشگاهها و ... که لیست همگی آنها در سایت سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: سودی که تا امروز بین 40 میلیون مشمول توزیع شده است، مربوط به سود عملکرد شرکت های سرمایه پذیر در سال 95 بود.

سبحانی افزود: سود عملکرد این شرکت ها در سال 95 حدودا 4 هزار و 200 میلیارد تومان بود که نزدیک به 400 میلیارد تومان آن در همان ابتدا برای افزایش سرمایه این شرکت ها اختصاص یافت و 3800 میلیارد آن برای مشمولین ماند.در این میان بیش از 3300 میلیارد آن توزیع شده است.

وی درباره مشمولانی که هنوز موفق به گرفتن سود سال ۹۵ خود نشده اند نیز تاکید کرد: این افراد با مجوز شورای عالی سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی از 10 شهریور مجددا و برای آخرین فرصت، اجازه وارد کردن شبای خود به سامانه سهام عدالت را به دست آورده اند و این کار اکنون در حال انجام است.

سبحانی در خصوص زمان واریز سود مشمولان جامانده از دریافت سود ۹۵ نیز خاطرنشان کرد: این عده اگر تا پایان مهرماه سالجاری شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت وارد کنند و راستی آزمایی لازم از سوی بانک های عامل آنها انجام شد، سود آن ها نیز متعاقبا واریز خواهد شد.

 

سود سال 96 سهام عدالت هفته اول آبان ماه مشخص می شود

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که سود عملکرد سال 96 شرکت های سرمایه پذیر هنوز مشخص نشده است یادآور شد: مجامع حدود ۴۵ شرکت تاکنون برگزار و 3 یا ۴ شرکت هنوز برگزار نشده است که مجامع سه شرکت از شرکت های باقی مانده 30 مهرماه و یکی از آن ها در آذرماه است.

وی با تاکید بر این که برای تعیین سود سال 96 سهام عدالت در انتظار آخرین مجمع شرکت های سرمایه پذیر نخواهیم ماند گفت: بر اساس برگزاری مجامع و صورت های مالی سنوات گذشته، شرکت هلدینگ خلیج فارس جزو سه شرکتی است که مجمع آن ها در 30 مهرماه برگزار می شود و این شرکت بخش مهمی از سود سهام عدالت را تولید و مصوب می کند.

این مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی تصریح کرد:هلدینگ خلیج فارس در سال گذشته نیز سود خوبی مصوب کرده بود،امسال نیز پیش بینی می کنیم که سود خوبی داشته باشد.در حال حاضر سود مصوب شرکت هایی که مجامع آن ها برگزار شده است حدود 3800 میلیارد تومان است. این در حالی است که تا زمانی که مجمع هلدینگ برگزار نشود نمی توان گفت که میزان سود سال 96 دقیقا چقدر خواهد بود.

وی درباره برآورد سود هلدینگ خلیج فارس گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به سود 800 میلیاردی این هلدینگ در سال گذشته ، امسال سودی بیش از هزار و 200میلیارد تومان در مجمع آن تصویب شود که با سودی که از سایر شرکت های سرمایه پذیر تا به امروز قطعی شده است مجموعا به حدود 5 هزار میلیارد تومان برسد.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی زمان قطعی تعیین میزان سود سال 96 شرکت های سرمایه پذیر را اوایل آبان ماه عنوان کرد و یادآور شد: پس از تعیین قطعی میزان سود سال 96، سود مشمولین با توجه به میزان سهم و دارایی خود که در صورتحساب آنان آمده است، مشخص خواهد شد.

آزادسازی سهام عدالت در انتظار تصویب مجلس است

سبحانی آزادسازی سهام عدالت را منوط به تصمیم مجلس دانست و اظهار کرد: آزادسازی مرحله پایانی کار سهام عدالت است؛بر این اساس این مساله در قالب یک لایحه از سوی سازمان خصوصی سازی به وزارت اقتصاد و از وزارت اقتصاد به دولت داده شد.دولت هم آن را مورد بررسی و تصویب قرار داد و اواخر سال گذشته لایحه را به مجلس تقدیم کرد.

وی ادامه داد: مجلس چند ماه است که مشغول بررسی و کارشناسی این لایحه است و چندین نوبت هم نمایندگان سازمان خصوصی سازی، نمایندگان بورس، اتاق های بازرگانی و ...به کمیسیون های مجلس دعوت شده‌اند.این لایحه پس از بررسی در کمیسیون تخصصی به صحن علنی می آید و باید منتظر تصویب لایحه در صحن علنی باشیم.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی از پیش بینی صندوق های ETF در فرآیند آزادسازی سهام عدالت خبر داد و افزود: در لایحه دولت پیشنهاد ایجاد صندوقهای ETF داده شده است که بخشی از سهام هر یک از این 49 شرکت سرمایه پذیردر این صندوق  ریخته می‌شود و 49 میلیون یونیت ارائه می شود. یعنی به هر مشمول یک یونیت با توجه به میزان دارایی و سهم خود داده می شود که می‌تواند نسبت به خرید و فروش آن اقدام کند. این پیشنهاد اکنون در مرحله بررسی در مجلس است و هر آن چیزی که مجلس تصویب کند سازمان خصوصی‌سازی آن را اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز