خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

74هزار قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی منعقد شد/ بهره برداری از 6 شهرک فناوری

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۸۷۱

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تعداد قراردادهای منعقده در شهرکها و نواحی صنعتی کشور تا پایان شهریورماه را 74 هزار و 520 فقره اعلام کرد و افزود: این رقم در شش ماهه اول امسال 2 هزار و 124 مورد و در شش ماهه دوم سال گذشته یک هزار و 483 مورد بوده است.

به گزارش ایلنا از شاتا؛ صادق نجفی با بیان این مطلب افزود: تا پایان شهریورماه امسال در مجموع 42 هزار و 160 واحد در شهرکها و نواحی صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفته که با توجه به اینکه میانگین اشتغال هر واحد کوچک و متوسط 20 نفر است با بهره برداری از این واحدها تاکنون زمینه اشتغال برای 854 هزار و 615 نفر فراهم شده است.

وی تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب با احتساب مناطق ویژه اقتصادی تا پایان شهریور ماه امسال 978 فقره است که شامل 569 شهرک صنعتی و 409 ناحیه صنعتی می باشد.

وی با اعلام اینکه 807 شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری در کشور وجود دارد، تصریح کرد: 497 مورد آن شهرک صنعتی و 311 مورد دیگر ناحیه صنعتی هستند.

نجفی با بیان اینکه 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی در کشور داریم، گفت: تا پایان شهریورماه امسال 7 شهرک فناوری در کشور مصوب شده و 6 شهرک فناوری به بهره برداری رسیده است که این شهرکهای فناوری مورد بهره برداری در شهرهای مشهد، تبریز، ارومیه، همدان، فارس و اصفهان هستند.

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به پایان مطالعات دو شهرک فناوری قزوین و گیلان گفت: شهرک فناوری استان تهران نیز در حال طراحی مجدد است.

نجفی با اعلام اینکه 6 شهرک صنعتی مستقر در مناطق آزاد تجاری در کشور وجود دارد، اضافه کرد: این شهرکها آبادان، آبادان2، خرمشهر، انزلی، ماکو و ماکوی2 هستند.همچنین 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور داریم.

وی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات فناوری کسب و کار در کشور، گفت: 5 مرکز خدمات فناوری کسب و کار در دست ساخت است و 36 مرکز به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه بیان کرد: 2 مجتمع فناوری اطلاعات (IT) و خدمات نرم افزاری به بهره برداری رسیده در کشور داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز