خبرگزاری کار ایران

تنش در اتاق بازرگانی؛

نوبخت: من فقط مسئول سازمان برنامه هستم/ نمی‌توان همه معضلات جهان بشریت را حل کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۵۴۴

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: من اینجا به عنوان رییس سازمان هستم نه سخنگو و نه معاون رییس جمهور ، بنابراین در این حوزه می‌توانم صحبت کنم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پس از صحبت های اعضای اتاق بازرگانی ایران که همراه با تنش بود و تمام آنها نسبت به سیاست‌های اقتصادی و ارزی دولت انتقاد داشتند و حتی در زمانی خواستند که به نشانه اعتراض محل جلسه را ترک کنند نوبخت رئیس سازمان برنامه اظهار داشت:تشکر می کنم از اینکه صریح بیان نظر کردید من اعلام آمادگی می‌کنم بار دیگر هفته آینده یا همین هفته در خدمت شما باشم.

نوبخت گفت: در حوزه مباحث پولی و بانکی قانون مشخص وجود دارد که در حوزه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است.

وی افزود: دوستان انتقاد داشتند که چرا پس از صدور بخشنامه نظرات بخش خصوصی خواسته می‌شود، در سازمان برنامه آنچه مسئولیت بنده است هنوز به صدور بخشنامه نرسیده و در دو موضوع بسته حمایتی از تولید کنندگان و حمایت از پیمانکاران نظرات شما عزیزان لحاظ خواهد شد.

وی گفت: نمی خواهم از مسئولیت خود فرار کنم، اما همه معضلات جهان بشریت را نمی‌توان در این زمینه حل و فصل کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: من اینجا به عنوان رییس سازمان هستم نه سخنگو و نه معاون رییس جمهور ، بنابراین در این حوزه می‌توانم صحبت کنم.

وی ادامه داد: من خود را موظف می‌دانم همه مطالب فعالان اقتصادی را در اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت و هیات دولت ارایه کنم.

نوبخت: جلسه امروز به پایان نرسیده بلکه با تشکیل کارگروه‌ها و با معرفی از سوی اتاق و سازمان جهت پیشنهادات به سران قوا ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص صحبت‌های یکی از اعضای اتاق بازرگانی در مورد تخصیص اعتبارات به وزارت نیرو گفت: در بحث انرژی الکتریکی ما دو هزار و پانصد میلیارد تومان رقمی که توانیر از محل هدفمندی یارانه‌ها را واریز می کند قرار شد از بودجه تامین کنیم و آن مبلغ برای کمک به وزارت نیرو اختصاص یابد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما  تا به امروز ۸۹ درصد تخصیص به طرح‌های وزارت نیرو دادیم که رقم قابل توجهی است پس با استفاده از اختیارات سازمان برنامه بیش از رقم تصریح شده در بودجه به این وزارتخانه اعتبارات داده‌ایم.

وی ادامه داد: ما درآمدهای فراوانی از مابه‌التفاوت نرخ ارز به دست آوردیم که تصمیم داریم بدهی‌های قبل و این دولت را پرداخت کنیم.

نوبخت گفت: همه دریافت‌ها و پرداخت‌های دولت که سازمان برنامه می‌تواند به آن تخصیص دهد باید به خزانه کل کشور واریز شود که این گزارش هفتگی به مسولین نظام داده می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق گزارش ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از ۳ منبع مالیات فروش نفت و اوراق کسب کردیم این ۷۷ درصد مبلغی است که باید کسب می‌کردیم و ۱۸۶ هزار میلیارد تومان مانده البته در درآمدها رشد قابل توجهی داشتیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: ما در سال جاری ۶ ماه اول نسبت به سال قبل وضعیت بهتری داریم اما در طرح‌های عمرانی عقب هستیم، آنچه که ما به طرح‌های عمرانی دادیم نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر شده است.

وی افزود: آنچه که آقایان مطرح کردند که دولت درآمد سرشاری به دست آورده؛ صحیح نیست و اینکه عده‌ای در بازار غیر رسمی ارز را می‌فروشند چیزی به جیب دولت اضافه نمی‌کند این تفکر که دولت دارد بدهی‌هایش را با این بازار می دهد غلط است،گزارش رسمی خزانه موجود است حالا اینکه احساس ما از واقعیت به گونه دیگر است موضوع فرق می‌کند.

ادامه دارد...............

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز