خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

رسیدگی به مشکلات رانندگان دغدغه مسئولان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای است

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۷۸۲

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: رسیدگی به مسائل و مشکلات و مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای از دغدغه‌های اصلی مسئولان ذی‌ربط حوزه حمل و نقل جاده‌ای بوده و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، داریوش امانی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این مطلب گفت: همزمان با آغاز اعتراض رانندگان در تاریخ اول خردادماه سال‌جاری، جلسات زیادی با حضور نمایندگان اصناف و تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد و بعضی از مطالبات به طور جدی از طرف دولت و مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌های اجرایی بررسی و در دست اقدام است.

وی ادامه داد: بخشی از مسائل و مشکلات از جمله برخورد با شرکت‌های متخلف حمل و نقلی، کمیسیون‌های اضافی شرکت‌های متخلف، اطلاع‌رسانی به رانندگان در خصوص میزان کرایه دریافتی، بازگشت بیمه تأمین اجتماعی به روال قبلی و راه‌اندازی بیمه تکمیلی رانندگان به صورت فوری رسیدگی و با فوریت حل و فصل شد​.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: بخشی از مسائل و مشکلات نیاز به زمان بیشتری داشت که از طریق مطالعات کارشناسی بررسی شد و بخشی از مطالبات هم از جمله سخت و زیان‌آور شدن شغل رانندگی نیاز به تدوین قانون از سوی مجلس شورای اسلامی دارد و یا بازنگری در دستورالعمل و قوانین و مقررات که در دست بررسی و پیگیری است.

امانی یکی از خواسته‌های رانندگان را محاسبه نرخ کرایه براساس تن بر کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: با همراهی نمایندگان اصناف و تشکل‌های صنفی، پس از برگزاری جلسات متعدد سرانجام طرح پیشنهادی به شورای عالی ترابری کشور ارسال شد که در صورت اخذ مصوبه قانونی در کمیسیون مربوطه، امیدواریم ظرف یک یا دو ماه آینده عملیاتی شود.

وی درخصوص تأمین لاستیک و قطعات و اقلام مصرفی مورد نیاز رانندگان تصریح کرد: باتوجه به اینکه ماهانه حدود ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک مورد نیاز رانندگان است، طی دو ماه گذشته، تعداد ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک توزیع شد که در حال حاضر ۱۰۰ هزار کمبود لاستیک وجود دارد که طی جلسات برگزار شده و مکاتبه با معاون اول رئیس‌جمهور، مقرر شد ارز لاستیک با اولویت ویژه تخصیص پیدا کند و از طریق تولید داخلی و همچنین واردات لاستیک‌های مورد نیاز، این مشکل برطرف شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تصمیم دولت برای ترخیص لاستیک مورد نیاز شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای و درون‌شهری کشور از سرعت گرفتن روند ترخیص و تامین تایر موردنیاز کامیون‌داران خبر داد و خاطرنشان کرد: بر طبق دستور معاون اول رئیس‌‌‌جمهور مقرر شد لاستیک‌های موجود در انبار گمرکات و سازمان اموال تملیکی هر چه زودتر میان رانندگان توزیع شود و تصمیم جدیدی که اخیراتوسط هیات وزیران برای تعیین تعرفه واردات این گروه محصول از تایر گرفته است که مقرر شد چهار ردیف از تعرفه واردات تایر مربوط به تایرهای رادیال باری- اتوبوسی از ۲۶ درصد به ۵ درصد کاهش یابد.

امانی افزود: برابر اطلاعات دریافتی، چهار سایز از تایرهای باری- اتوبوسی سیمی را مشمول کاهش ۲۱درصدی تعرفه واردات است. به همین منظور مقرر شد  تا زمان کاهش التهاب بازار لاستیک‌های باری- اتوبوسی این تایرها با تعرفه ۵ درصدی و ارز دولتی  به کشور وارد شوند. پس از بازدید از انبارهای گمرک همچنین درخصوص ترخیص لاستیک موردنیاز شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری کشور تصمیماتی اتخاذ شد که به‌زودی اجرایی می‌شود و لاستیک در اختیار کامیون‌داران قرار خواهدگرفت.

معاون حمل ونقل  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌‌ای ضمن تشکر از همراهی رانندگان عزیز در انجام وظایف خطیر خود، علیرغم مشکلات موجود، در زمینه رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود و پیگیری تا سرانجام مقصود قول مساعد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز