خبرگزاری کار ایران

کاظم‌زاده:

توییت ترامپ نشان‌دهنده دخالت در امور سازمان اوپک است

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۱۹۶

نماینده ایران در اوپک در رابطه با موضع ترامپ در خصوص تولید کشورهای عضو اوپک گفت: توییت ترامپ نشان‌دهنده گستاخی او و‌ دخالت در امور سازمان اوپک و تحقیر و باج‌خواهی از برخی اعضای اوپک است.

به گزارش ایلنا «حسین کاظم‌پور اردبیلی»، رییس هیات ایرانی در الجزایر و نماینده ایران در اوپک که در جلسه کمیته نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک شرکت کرده در خصوص مواضع ایران در جمع خبرنگاران در الجزایر گفت: « ایران درصدد است پایبندی اعضا به تولیدات مشخص شده به ۱۰۰ درصد برسد و آن توافق ۲۰۱۶ است. اینکه گفته می‌شود هنوز به این هدف نرسیدند تا رسیدن به هدف ما ممانعتی با هر تلاشی نداریم، اما بیش این مطلب را نخواهیم پذیرفت.»

وی افزود: تاکنون صحبت از این بوده که گزارش دبیرخانه را درباره کسر تولید کشورها ارائه کنند؛ اما تاکنون نتوانستند تولید را اضافه کنند. (به پاییندی ۱۰۰ درصدی برسانند.) ما موضع همکاری از طرف همه کشورها را می‌پذیریم. حضور ایران در این جلسه هم برای همکاری در رابطه با وضعیت بازار است.

نماینده ایران در اوپک با بیان اینکه ایران تولید نفت خود را ادامه می‌دهد، گفت: توییت ترامپ نشان‌دهنده گستاخی او و‌ دخالت در امور سازمان اوپک و تحقیر و باج‌خواهی از برخی اعضای اوپک است. ترامپ در برابر کدام تهدید می‌خواهد از این کشورها دفاع کند؟ کسی در منطقه ما علیه کشور دیگری تهدید نمی‌کند.

نماینده ایران در هیات عامل اوپک خاطرنشان کرد: «ترامپ بخاطر مسائل داخلی می‌خواهد هر آنچه اوباما بافته است، بشکافد و‌ دوباره ببافد. این مشکل ترامپ است و‌ به نظرم دنیا این مطلب را فهمیده است.»

به گزارش ایلنا، ساعاتی پیش «خالد فلیح» وزیر انرژی‌ و‌ منابع طبیعی عربستان در جمع خبرنگاران در الجزایر گفته بود عربستان می‌تواند ۱.۵ میلیون بشکه ظرفیت اضافی آماده را در هفته‌های آتی به فروش برساند و در صورت تقاضا، سطح آن را حفظ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز