خبرگزاری کار ایران

مدیر تعمیرات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد؛

نصب تجهیزات به‌روز اندازه‌گیری اتان در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۵۱۱

مدیر تعمیرات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پس از پایان تعمیرات اساسی سال جاری در مهرماه، تمام پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی از این تجهیز بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، امروزه در مبادی خرید و فروش گاز در دنیا با استفاده از استانداردها و تجهیزات پیشرفته و بروز، براساس آنالیز دقیق ترکیبات گاز، جریان حجمی یا جرمی گاز اندازه گیری و مقدار دقیق حجم صادرات محاسبه و ملاک عمل قرار می‌گیرد، که در همین راستا ، راه‌اندازی پروژه مترینگ اتان در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.

با توجه به ارزش بالای اتان تولیدی پالایشگاه‌های گازی و به منظور اندازه‌گیری دقیق کمی و کیفی این محصول با ارزش، نصب سامانه الکترونیکی میترینگ برای افزایش دقت بسیار ضروری است، که به گفته محمود بالنده، مدیر تعمیرات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، پس از پایان تعمیرات اساسی سال جاری در مهرماه، تمام پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی از این تجهیز بهره‌مند خواهند شد.

مدیر تعمیرات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی می‌گوید: اندازه‌گیری اتان خروجی پالایشگاه‌ها با توجه به سودآوری و ارزش بالای این محصول بحث بسیار مهمی است و در همین راستا این پروژه با دقت بسیار بالا در حال انجام است.

وی می‌گوید: این اقدام در راستای صیانت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان فرآورده‌های گازی محقق شده است و یکی از بزرگترین اقدامات صورت گرفته در تعمیرات اساسی سال جاری است.

بر پایه این گزارش با این اقدام، مقدار کمی فراورده با اطمینان بیشتری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و اطلاعات کمی و کیفی گاز اتان خروجی به اتاق کنترل و ستاد مرکزی(دیسپاچینگ) ارسال می‌شود.

به گفته بالنده؛ ارتقای روش‌های محاسباتی مهندسی نیز از جمله مزایای مهم استفاده از روش الکترونیکی است.

تجهیزات الکترونیکی دقیق و پیشرفته جدید نصب شده دارای دقت بسیار بالاتری نسبت به فلومیترهای اریفسی قبلی است که همین موضوع باعث خواهد شد، میزان تولید دقیق اتان پالایشگاه‌ها مشخص و در واقع افزایش یابد و باعث سود مناسبی در فروش اتان گردد.

بالنده در مورد اطلاعات فنی این تجهیز می‌گوید: در این روش اندازه‌گیری گاز به روش آلتراسونیک و با دقت نیم درصد و اندازه‌گیری ترکیبات گاز به روش کرو ماتوگرافی شامل ترکیبات متان، اتان، پروپان ، بوتان، ایزو-بوتان، نرمال بوتان، دی اکسید کربن و نیتروژن انجام می‌شود و اطلاعات به‌دست آمده به صورت آنلاین اندازه‌گیری و به سیستم محاسبات فلوکامپیوتری که محاسبات گاز را بر اساس استاندارد(GERG2008)  انجام می‌دهد، ارسال می کند. این اطلاعات جهت پایش مستمر کمی و کیفی گاز تولیدی، در اتاق کنترل بصورت زنده نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز