خبرگزاری کار ایران

هفته قبل سایپا ۱۰۰۰میلیارد تومان خودرو فروخت

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۲۶۸

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: بانک مرکزی در سال های قبل برای خرید خودرو خط اعتباری به خودروسازان و مردم می‌داد اما هفته قبل سایپا ۱۰۰۰میلیارد تومان خودرو فروخت.

کوروش پرویزیان در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با یادآوری سرعت تحولات نقدینگی آن را امکانی برای بازیابی مجدد رفتارهای اقتصادی ارزیابی کرد.

وی گفت: آزادی اقتصادی تضمین کننده حقوق مالکیت افراد جامعه است و در همین زمینه باید دخالت دولت در اقتصاد به حداقل برسد که همین شاخص‌ها در تصمیمات مهم اقتصادی بسیار اهمیت دارد.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران افزود: در این شاخص رتبه جهانی ایران ۱۵۶ است؛ که تاثیرپذیری این شاخص‌ها از نوسانات نرخ ارز را نباید نادیده گرفت، به همین دلیل حضور و مشارکت بخش خصوصی در این باره بسیار مهم است و پیشنهاد می‌شود که نهادی غیردولتی برای پایش مستمر ریسک کشور شکل گیرد و از مدل‌های مختلف متناسب با استانداردهای بین‌المللی در این پایش بهره‌برداری شود.

وی تصریح کرد: برای پایش وضعیت بنگاههای اقتصادی کشور و صنعت، اتاق بازرگانی کار بنیادینی را آغاز کرده است؛ که نقدینگی به عنوان یکی از معضلات امروز اقتصاد ایران می‌تواند در این مرکز پایش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز