خبرگزاری کار ایران

رضا اردکانیان:

وزارت نیرو به عنوان بدهکار دست بخش خصوصی را برای مشارکت در طرح‌های آب و برق می‌فشارد/رشد کمتر از سه درصدی مصرف برق در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۱۵۰

وزارت نیرو به عنوان بدهکار بخش خصوصی برای مشارکت فعالانه این بخش به عنوان یک ضرورت دست فعالان بخش خصوصی را می‌فشارد، گفت: امیدواریم طرح‌های وسیعی که بامشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود به زودی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در مراسم امضای قراردادهای مشارکت بخش خصوصی صنعت آب و برق که با حضور اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور) برگزار شد، خطاب به او گفت: اندکی بیش از 10 ماه از حضور جنابعالی در این وزارتخانه که برای مراسم تودیع و معارفه و وزیر قبلی و وزیر جدید برگزار شده بود، می‌گذرد. اکنون به اطلاع شما می‌رسانم که طی این مدت به مدد تلاش دست‌اندرکاران آب و برق و پشتیبانی نمایندگان مجلس و همه ظرفیت‌های ارتباطی و رسانه‌ها وضعیت خوبی را سپری کردیم به نحوی که در جشنواره شهید رجایی به عنوان یکی از وزارتخانه های نمونه ملی معرفی شدیم.

وی افزود: آنچه امروز تدارک دیده شده یکی از ثمرات تلاش هماهنگ قوای مختلف و سازمان‌های متفاوت در تحرک‌ بخشیدن به یکی از سیاست‌های دولت در واگذاری دارایی‌های تحت تملک است که در قالب تبصره 19 بودجه 97 متجلی شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل شتاب به رشد و توسعه اقتصادی و افزایش سهم بخش خصوصی، افزایش رقابت، ایجاد اشتغال، توانمندسازی بخش خصوصی و استفاده از توان مالی آنها در وزارت نیرو به عنوان وزارتخانه پیشتاز در این امر معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: مراحل مختلف مربوط به آماده کردن و پشت سر گذاشتن 46 طرح در سرفصل برق و انرژی و آب و فاضلاب عرضه خواهد شد که امیدواریم هر چه زودتر شاهد برگزاری آنها باشیم.

اردکانیان خاطرنشان کرد:‌ همچنین مراسم امضای قرارداد مشارکت اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در قالب 23 طرح است که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود و امید می‌رود که با اجرای آنها ثمره‌ها مورد رضایت مردم باشد.

وی گفت: وزارت نیرو در قالب سیاست‌های دولت دوازدهم و برنامه ارائه شده به مجلس دوران مدیریت عرضه و تقاضا را در پیش گرفته بنابراین توجه به همه ذینفعان طراحی شده است. در این راستا مرکز اجتماعی آب و انرژی در وزارت نیرو آغاز به کار کرده که پل ارتباطی تولیدکننده و مصرف کننده است و سیاست عمومی دولت در این بخش دنبال می‌شود.

وزیر نیرو افزود: مورد دیگر به رسمیت شناختن ماهیت میان‌بخشی آب است در این دوران (مدیریت مصرف و تقاضا) در دستور کار همه دستگاه‌ها است یعنی وزارت نیرو تنها دستگاهی نیست که تلقی مدیریت آب را دارد بخش‌های دیگر نیز همکاری نزدیکی دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی در اسفندماه سال گذشته توضیح داد: این کارگروه به موضوع بررسی آب پرداخته و امیدواریم هر چه زودتر به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: در این کارگروه وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی، صنعت، وزارت کشور و سازمان‌های برنامه و بودجه و محیط زیست حضور دارند تا برنامه‌ها به مرحله اجرایی برسد.

وی بااشاره به اینکه تابستان سال گذشته یکی از خشک‌ترین سال‌های پنج دهه اخیر را سپری کردیم، خاطرنشان کرد: طی این مدت علاوه بر کمبود آب در زمینه تولید انرژی نیز مشکل داشتیم اما به مدد همکاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها موفق شدیم پربازده‌ترین فصل گرم را البته با مشارکت مردم پشت سر بگذاریم به نحوی که موفق شدیم در اوج بار دو هزار مگاوات صرفه‌جویی داشته باشیم درحالی‌که سال‌ها رشد مصرف 5 درصد بود امسال کمتر از 3 درصد افزایش مصرف داشتیم. این موضوع با درنظر گرفتن خاموشی‌های ضروری بود که تحمیل شد.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو به عنوان بدهکار بخش خصوصی برای مشارکت فعالانه این بخش به عنوان یک ضرورت دست فعالان بخش خصوصی را می‌فشارد، گفت: امیدواریم طرح‌های وسیعی که بامشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود به زودی آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز