خبرگزاری کار ایران

بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از ایران خودرو/

شمخانی: خودروسازی با امنیت ملی کشور مرتبط است/ صنعت، نقش مؤثری در مأیوس سازی راهبرد آمریکا دارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۸۵

دبیر شورای عالی امنیت ملی یکی از محورهای اصلی مقابله آمریکا با انقلاب را موضوع مقابله اقتصادی دانست و گفت: صنعت، نقش مؤثری در مأیوس سازی این راهبرد باطل آمریکا دارد.

علی شمخانی در حاشیه بازدید از کارخانه ایران خودرو، گفت: یکی از محورهای اصلی مقابله دشمنان با انقلاب، مقابله اقتصادی است و تحریم ابزاری نفت در همین راستا است، لذا صنعت نقش مؤثری در مأیوس سازی این راهبرد باطل آمریکا دارد.

وی صنعت خودروسازی را محور بسیار مهم توسعه پس از نفت خواند و افزود: برای این صنعت اهدافی نیز در سند چشم انداز ترسیم شده است و همچنین بازار پرمصرفی در داخل دارد و دارای پتانسیل بهره برداری از پایه های دانشی کشور به ویژه از دانشگاه هاست.

شمخانی گفت: صنعت خودروسازی پتانسیل بسیار بزرگ و حجیم است و دارای نکات مهمی می باشد که حتما با امنیت ملی کشور مرتبط است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درخصوص هدف خود از بازدید از ایران خودرو اظهار داشت: برای پاسخ به دو نکته در ذهن خودم اینجا هستم، یکی اینکه چرا ما نتوانستیم به درستی از این پتانسیل مهم کشور استفاده کنیم و همانطور که در حوزه تولید قدرت دفاعی خودکفا شدیم در صنعت خودروسازی نیز به خودکفایی کامل برسیم؟؛ و نکته دوم این که؛ نقش صنعت خودروسازی در مأیوس سازی راهبرد آمریکا در تحریم های جدید چه می تواند باشد؟

امیر دریابان شمخانی در پایان خاطرنشان کرد: درباره این دو موضوع حتما حرف هایی خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز