خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر کشاورزی؛

برنج در هیچ جا غیر از استان‌های شمالی کشت نشود / دولت مقصر افزایش قیمت میوه‌های سردرختی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۱۳۰

حجتی با اشاره به این نکته که امسال میوه‌های تابستانه با سرما مواجه شده و از بین رفته‌اند اذعان داشت: اگر افزایش قیمتی در میوه‌های سردرختی وجود دارد دولت مقصر آن نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: اساس الگوی کشت و طرح‌هایی که در دست وزارتخانه قرار دارد افزایش بهره‌وری است. چه کشاورزان نمونه و چه همکاران بخش‌های مختلف اساس و نگاهشان به دانش چگونگی استفاده ازآب، خاک و نعمت‌های  بیکران خداوند است که بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: محور تمام فعالیت‌های وزارتخانه بذر است که فوق العاده حائز اهمیت است این بذرها چه داخلی و چه خارجی باید مقاوم به کم‌آبی و شرایط اقلیمی باشد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره افراد توسعه نشاءکاری تشریح کرد: افزایش توسعه نشاءکاری 25 درصد صرفه‌جویی آب را به همراه دارد پیش از این تنها محصولات جالیزی نشاءکاری می‌شد اما در حال حاضر هندوانه و چغندر قند هم از همین طریق تولید می‌شود.

وی با اشاره به کشاورزی حفاظتی تصریح کرد: ادوات مورد نیاز کشاورزی حفاظتی چه داخلی و چه خارجی در دستور کار قرار گرفته و در حال توسعه آن هستیم. مکانیزاسیون و توسعه گلخانه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی، مطالعه، بررسی و عملیاتی شده است.

حجتی افزود: وقتی می‌گوییم برنج به غیر از شهرهای شمالی در هیچ استان کشور کشت نشود و ذرت دانه‌ای به صورت آب مجازی وارد شود چغندر از فصل بهار به پاییز انتقال یابد همه اینها الگوی کشت است و نباید منتظر اتفاق جدیدی باشید.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ارائه قیمت خرید تضمینی گندم خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم تا آنجا که وظیفه قانونی ما بوده در مردادماه بررسی، پیشنهاد و ارائه شده است اما طرح اصلی آن را باید از آقای نوبخت که مسوول دبیرخانه شورای اقتصاد است سوال کنیم اما ما پیگیر این موضوع هستیم تا هر چه زودتر اعلام شود.

حجتی با اشاره به این نکته که امسال میوه‌های تابستانه با سرما مواجه شده و از بین رفته‌اند اذعان داشت: اگر افزایش قیمتی در میوه‌های سردرختی وجود دارد دولت مقصر آن نیست. امسال 11 هزار میلیارد تومان خسارت به میوه‌های سردرختی وارد شد و عرضه میوه‌هایی مانند هلو، گیلاس، آلبالو و گردو که گل بهاره داشتند مشکل پیدا کرد و باعث نوسانات قیمتی شد اما در عرضه میوه‌های پاییزه مشکلی نداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز