خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

ظرفیت سازی برای نصب پنل خورشیدی در دشت ورامین /1500 مگاوات نیروگاه جدید برای جبران کسری برق در تهران

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۰۰۱

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: اگر ظرفیت‌سازی شود حدود 10 درصد می‌توانیم از سلول‌های خورشیدی در دشت ورامین استفاده کنیم.

غلامرضا خوش‌خلق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره کمبود برق در تهران اظهار داشت: با توجه به وضعیت تولید و پیک شبکه برق تهران حدود 1400 مگاوات کمبود برق داریم که در حال حاضر 1500 مگاوات برنامه تولید جدید را در تهران دنبال می‌کنیم.

وی درباره تولید برق از تجدیدپذیرها در تهران گفت: اگر بخش خصوصی ورود پیدا کند  ظرفیت‌های اطراف تهران این اجازه را می‌دهد که برای نصب سلول‌های خورشیدی اقدام شود اما اکنون تعداد آن زیاد نیست و فقط حدود 4 درصد نصب شده داریم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران یادآور شد: البته برای نصب سلول‌های خورشیدی در سال‌های آینده سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه را هم باید دید، اینکه آیا صرفه اقتصادی دارد یا خیر.  

وی با بیان اینکه برای سال‌های آینده ناگزیر به توسعه تجدیدپذیرها در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم اگر ظرفیت‌سازی شود حدود 10 درصد می‌توانیم از سلول‌های خورشیدی در دشت ورامین استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز