خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان شیلات کشور خبر داد؛

اشتغال ۲۰۰ هزار نفری در شیلات/ امکان مصرف ماهی در تمام استان‌ها فراهم است

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۲۲۶

معاون سازمان شیلات کشور گفت: ۹۰ درصد صید و صیادی مربوط به بخش تعاونی است و عمدتا در مناطق روستایی این کار انجام می‌شود. ۲۰۰ هزار نفر اشتغالزایی در حوزه شیلات انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالحی معاون سازمان شیلات کشور در همایش اقتصاد تعاونی که توسط سازمان تعاون در هفته تعاون برگزار شد، اظهار کرد: ما در حوزه شیلات ۷۰۰ هزار تن صید و صیادی و ۵۰۰ هزار تن برداشت ماهی پرورشی داریم. شیلات موقعیت‌های چشمگیری را پس از انقلاب داشته است.

وی افزود: ۹۰ درصد صید و صیادی مربوط به بخش تعاونی است و عمدتا در مناطق روستایی این کار انجام می‌شود. ۲۰۰ هزار نفر اشتغالزایی در حوزه شیلات انجام شده است. مجموع تشکیلات شیلاتی در بخش تعاونی‌ها ۳۵۱ تعاونی و در بخش آبزی‌پروری ۱۸۱ تعاونی مشغول به کار هستند.

عبدالحی در ادامه تصریح کرد: کل اعضای بخش صید و صیادی و پرورش آبزی ۵۳ هزار نفر است. ما تفاهم‌نامه‌هایی را با صندوق کارآفرینی داشتیم که امضا و ابلاغ شد و اعتبارات خوبی را در این حوزه جذب کرده‌ایم.

معاون سازمان شیلات کشور در رابطه با افزایش مصرف سرانه آبزیان در کشور خاطرنشان کرد: مصرف سرانه در اوایل انقلاب با ۳۰ میلیون جمعیت یک کیلوگرم بوده و در حال حاضر این مصرف سرانه با افزایش جمعیت به بالای ۸۰ میلیون نفر، به ۱۱ کیلوگرم افزایش یافته است. در مجموع بخش کشاورزی جایگاه شیلات یک درصد است اما در صادرات ۱۰ درصد صادرات بخش کشاورزی را شیلات انجام می‌دهد.

وی افزود: به دلیل محدودیت صید، توسعه پرورش آبزی با وسعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

به گفته تائو امنیت غذایی در گرو پرورش و مصرف ماهی است. در برنامه ششم توسعه پرورش ۸۰۰ هزار تن آبزی پیش‌بینی شده است که نقش تشکل‌ها در آن بسیار پررنگ است. ۶۵ درصد از تولید میگو در قالب تعاونی‌ها انجام شده است.

عبدالحی عنوان کرد: ما برنامه گسترده‌ای برای استفاده از آب‌های ساحلی دریاها داریم؛ مانند پرورش ماهی در قفس و میگو در ساحل دریا. امکان مصرف ماهی در تمام استان‌های داخلی که به دریا دور هستند مانند کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان‌های غربی و شرقی به وجود آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز