خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بورس کالا فضای شفافی را برای معامله فراهم کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۷۳۸

رضا علیزاده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص نشست روز یکشنبه این کمیسیون با مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: محور صحبت هایى که با مدیرعامل بورس کالا بحث شد در خصوص عرضه کالاهایى مانند محصولات پتروشیمى و فولاد در بورس کالا بود که در این خصوص سلطانى نژاد اعلام کرد این بورس با فراهم کردن یک فضای شفاف و رقابتی، بستر حضور خریداران و فروشندگان را مهیا کرده است و در این بین سیاست گذاری برای تنظیم بازار از سوی نهادهای بالادستی به بورس کالا اعلام می شود.

به گزارش ایلنا،  این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بیان کرد: همچنین مدیرعامل بورس کالا عنوان کرد که سیاست گذارى ها توسط دستگاه هاى ذى ربط مانند وزات صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت نفت که کالاهایشان جهت تنظیم بازار آن حوزه در بورس کالا عرضه مى شود، مورد اعمال قرار می گیرد و واحدهاى تولیدى باید براساس مصوبات ابلاغ شده خود را مکلف به تعیین میزان و درصد عرضه محصولات تولیدى به بورس کالا کنند.

علیزاده افزود: به این ترتیب موضوعی که روشن است اینکه بورس کالا توانسته یک فضاى رقابتى بین خریداران و فروشندگان در قالبی شفاف فراهم کند اما در خصوص ایجاد سیاست گذارى ها در زمینه تعیین میزان عرضه محصولات در بورس کالا، نقش اصلی با نهادهایی مانند وزارت صمت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: مجلس مسایل مربوطه به حوزه فولاد و پتروشیمى را از طریق وزارتخانه متبوعه پیگیر است، به طوریکه علاوه بر بورس کالا، جلساتى را با وزارت صنعت برگزار کردیم که این ارگان هم اقداماتى را در راستاى ارایه دستورالعمل فولاد که ١٠ روز است عملیاتى شده است را براى تنظیم بازار انجام داد.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ایرادات این دستورالعمل باید بررسى شود تا در صورت وجود مشکلات هر چه زودتر دستورالعمل اصلاح شود به طوریکه منتظر هستیم تا بازخورد این دستورالعمل را در بازار مشاهده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز