خبرگزاری کار ایران

در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد؛

لزوم ابلاغ سریع استمهال تسهیلات خشکسالی

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۵۶۵

بانک مرکزی دستور استمهال ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات خسارات و خشکسالی را سریع‌تر ابلاغ کند.

به گزارش ایلنا، عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خطاب به شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت که امروز در غیاب وزیر اقتصاد به طور موقت ریاست جلسه را بر عهده داشت،گفت: دستور استمهال ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات خسارت و خشکسالی کشاورزی از تاریخ ششم شهریور در پایگاه اطلاع رسانی دولت قرار گرفت اما تاکنون بانک مرکزی این دستور را به بانک‌ها ابلاغ نکرده است.

وی اضافه کرد: اگرچه این دستور استمهال برای دولت ۵ هزار میلیارد تومان بار مالی داشت اما دولت در راستای کمک به کشاورزان و بخش کشاورزی این تسهیل را انجام داد و اگر بانک مرکزی هر چه زودتر این دستور ابلاغ نکند با توجه به سررسید این تسهیلات بخش زیادی از کشاورزان با مشکل مواجه می‌شوند .

شریعتمداری وزیر صنعت و معدن و تجارت هم پس از شنیدن صحبت‌های معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما در اینجا از بانک مرکزی می‌خواهیم هر چه زودتر و در اسرع وقت این دستور را ابلاغ کند.

بسته حمایت از تولید با اصلاح سازمان برنامه و بودجه به دولت رفت

محمد شریعتمداری نیز در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران درباره بسته حمایت از تولید افزود: حدود دو هفته پیش بسته حمایت از تولید در سازمان برنامه و بودجه تشریح شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بسته حمایت از تولید پس از اینکه توسط اینجانب به دولت فرستاده شده بود، بعد از اصلاحات سازمان برنامه و بودجه، با امضای نوبخت به دولت ارسال شد.

وی افزود: امیدوارم بسته حمایت از تولید در اولین جلسه هیات وزیران در دستور کار قرار گیرد.

شریعتمداری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پیش فروش خودرو از چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: این موضوع را از خودروسازان بپرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز