خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مقررات زدایی به ایلنا خبر داد:

پرداخت مالیات انتقال املاک بدون مراجعه حضوری

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۱۲۵

سلاح ورزی (عضو هیئت مقررات زدایی) گفت: برای جلوگیری از اتلاف انرژی، هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تصمیم گرفت ترتیبی اتخاذ شود که انجام این فرآیند کوتاه و بدون نیاز به مراجعه حضوری باشد به گونه‌ای که از طریق سامانه الکترونیکی مرتبط بین سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان فن آوری اطلاعات صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سلاح ورزی در خصوص نحوه پرداخت مالیات نقل و انتقال املاک گفت: یکی از مشکلات مودیان در هنگام نقل و انتقال املاک مراجعات و رفت و برگشت‌های متعدد بین دفاتر ثبت اسناد و املاک و سازمان امور مالیاتی برای محاسبه مالیات نقل وانتقال ملک بود که باعث صرف هزینه و انرژی بسیاری برای جامعه می‌شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: برای جلوگیری از این اتلاف انرژی هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تصمیم گرفت ترتیبی اتخاذ شود که انجام این فرآیند کوتاه و بدون نیاز به مراجعه حضوری باشد به گونه‌ای که از طریق سامانه الکترونیکی مرتبط بین سازمان امور مالیاتی ،سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان فن آوری اطلاعات صورت بگیرد.

وی افزود: مودیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر ثبت اسناد به صورت آنلاین میزان مالیات نقل و انتقال ملک را از سازمان امور مالیاتی دریافت و همانجا آن را پرداخت کرده و گواهی نقل و انتقال ملک را دریافت کنند.

سلاح ورزی تصریح کرد: این مصوبه هیئت مقررات زدایی قدم بسیار مثبتی در جهت کاهش زمان رفت و آمد و بوروکراسی اداری و کوتاه شدن فرایند صدور گواهی نقل و انتقال املاک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز