خبرگزاری کار ایران

عرضه اسناد خزانه اسلامی تامین اجتماعی در فرابورس

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۹۷۸

سازمان تامین اجتماعی ۷ سری اسناد خزانه اسلامی را در فرابورس عرضه می کند.

به گزارش ایلنا، سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد ۷ سری اسناد خزانه اسلامی را در نمادهای معاملاتی «اخزا۶۰۴۴»، «اخزا۶۰۵۴»، «اخزا۶۱۲۴»، «اخزا۶۱۳۴»، «اخزا۶۱۴۴»، «اخزا۶۱۵۴» و «اخزا۶۲۲۴» از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس به صورت عمده عرضه کند.

بخشی از این اسناد خزانه اسلامی پیش از این به منظور تسویه بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی تعلق گرفته بود که این سازمان تصمیم گرفته فردا چهارشنبه ۷ شهریورماه آن‌ها را از طریق عرضه عمده به فروش برساند.

کل اسناد خزانه‌ای که فردا عرضه می‌شود به تعداد ۵ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۲۷ و قیمت اسمی هر ورقه نیز صد هزار تومان است.

تاریخ سررسید

همچنین تاریخ سررسید نمادهای معاملاتی «اخزا۶۰۴» و «اخزا۶۰۵» به ترتیب ۲۰ آبان‌ماه ۹۸ و ۲۶ آذرماه ۹۷ است. «اخزا۶۱۲» نیز در بهمن‌ماه سال ۹۸ و «اخزا۶۱۳» و «اخزا۶۱۴» هر دو در دی‌ماه ۹۸ سررسید خواهند شد. از سوی دیگر سررسید «اخزا۶۱۵» در آبان ماه ۹۸ و «اخزا۶۲۲» نیز در مردادماه همین سال خواهد بود.

بدین ترتیب به جز اسناد خزانه اسلامی درنماد اخزا  ۶۰۵ که تا کمتر از چهار ماه دیگر سررسید و مبلغ اسمی آن به حساب دارندگان واریز می‌شود، مابقی این اوراق در سال ۹۸ سررسید خواهند شد.

فروشنده اوراق

همانگونه که اشاره شد فروشنده این اوراق سازمان تامین اجتماعی و ناشر آن وزارت اقتصاد و دارایی به نمایندگی از دولت است. عامل پرداخت در روز سررسید نیز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز