خبرگزاری کار ایران

از سوی نماینده دادستان قرائت شد؛

جزئیات کیفرخواست متهمان اخلال ارزی

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۹۰۶

نماینده دادستان در ارائه قرائت کیفرخواست به اسامی و اطلاعات متهمان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در ادامه دادگاه رسیدگی به پرونده نوزده اخلالگر بازار ارز، نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و در مقدمه آن گفت: پرونده برخی متهمان که شرکای جرم متهمان اخلال ارزی هستند عمدتا شامل صرافی‌هایی می‌شود که با این متهمان همکاری داشته‌اند و در دادسرا مفتوح و در حال رسیدگی است.

وی افزود: نوسانات اخیر قیمت ارز تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد کشور داشته و موجب کاهش ارزش پول ملی و فشار بر اقشار کم‌درآمد جامعه شد. اگرچه تحریم‌های خارجی هم در این ناامنی روانی موثر بوده‌اند اما این مورد از ابتدای انقلاب وجود داشته و جدید نیست. بنابراین برخی سودجویان در داخل کشور موجب ایجاد افکار منفی در میان مردم شده‌اند و با سوءاستفاده از خلأهای قانونی و عدم نظارت برخی مسئولان از طریق تخفیف و تامین ارز و نحوه توزیع آن تاثیر منفی روی بازار ارز گذاشته‌اند که موجب افزایش چشمگیر قیمت ارز شده است.

نماینده دادستان ادامه داد:‌ این اقدامات مجرمانه از طریق انجام معاملات کلان و سوری با سوءاستفاده از کارت‌های ملی متعدد موجب شده ارز توزیع شده از سوی بانک مرکزی به دست نیازمندان واقعی نرسد و به جای استفاده در حوزه دارو مسافرت‌های ضروری مردم و... در گاوصندوق‌های افرادی خاص ذخیره شود. این افراد بعضا خود اقدام به ذخیره ارز کرده‌اند و فعالیت آنان سبب شده بعضی به ارز به عنوان کالایی سودآور نگاه کنند و با جمع‌آوری ارز از بازار و ایجاد کمبود در این ارتباط باعث افزایش قیمت آن شوند.

وی تاکید کرد: البته اخلال در نظام ارزی کشور به فعالیت سخت واحد ختم نمی‌شود و تحقیقات اولیه نشان می‌دهد افراد متعددی در این عرصه فعال بوده‌اند.

نماینده دادستان در ارائه قرائت کیفرخواست به اسامی و اطلاعات متهمان اشاره کرد که به این قرار است:

۱- ولی صدفی فرزند علی اکبر بازداشت از تاریخ ۱/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری که متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ ۵۰ میلیون دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۲- علیرضا حسن‌زاده ظرفی فرزند سعید بازداشت از ۳/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ ۵۰ میلیون دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۳- علیرضا نوینی بازداشت از تاریخ ۱۰/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ ۲۲ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۴۰۵ دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۴- محمد راستگو فرزند حیدرعلی بازداشت از تاریخ ۸/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ ۱۷ میلیون دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۵- نوید فرشید ترکمانی فرزند مهدی بازداشت از ۷/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ ۱۵ میلیون دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۶- علیرضا پرونده فرزند محمدعلی بازداشت از ۸/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ ۱۵ میلیون دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۷- مجتبی نوروزی فرزند نعمت بازداشت از ۲/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ ۱۱ میلیون دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۸- نوید زهره‌وند فرزند حاجی‌احمد بازداشت از ۷/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ ۱۰ میلیون دلار دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۹- محمد هاشمی فرزند حمدالله بازداشت از ۱۰/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ ۱۰ میلیون دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۱۰- رحمت میرزایی آزاد با قرار وثیقه فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ۸ میلیون و  ۵۱۶ هزار و ۵۷۵ دلار  به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۱۱- محمد رحمتی فرزند غلام بازداشت از ۱۰/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ هشت میلیون دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۱۲- حمید خسروی فرزند علی مروت فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ هفت میلیون و ۲۲۹ هزار و ۴۵۰ دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۱۳- محبوب کاظمی فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ یک میلیون و ۹۲۷ هزار و ۷۰ دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۱۴- مهدی علیپور فرزند علی بازداشت از ۸/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ چهار میلیون و ۶۷۰ هزار و ۷۶۷ دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۱۵- سعید کاظمی فرزند حسین بازداشت از ۸/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ پنج میلیون و ۵۹۳ هزار و ۱۷۰ دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۱۶- شاهین ولی‌جمالی فرزند محمد بازداشت از ۹/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ چهار میلیون و ۸۲۹ هزار و ۹۰۰ دلار و یک میلیون و ۲۹ هزار و ۲۶۰ یورو به طور سوری و با سوءاستفاده از ۱۵ فقره کارت ملی افراد متعدد.

۱۷- غلامرضا حقیقت‌پژوه بازداشت از ۲/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به طور سوری و با سوءاستفاده از کارت ملی افراد متعدد.

۱۸- احمد طاهری فرزند مسیح فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ چهار میلیون و ۴۴۴ هزار و ۲۷۱ دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

۱۹- نریمان آرزومند فرزند محمدرضا بازداشت از ۷/۵/۹۷ فاقد سابقه کیفری متهم است به شرکت در اخلال نظام ارزی کشور به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ سه میلیون دلار به طور سوری و با سوءاستفاده ازکارت ملی افراد متعدد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز