خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره انجمن هلدینگ‌ها بیان کرد:

انجمن هلدینگ‌ها به کمک بنگاه‌های متوسط و کوچک می‌آید

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۴۰۲

سلطانی گفت:کشورهای توسعه یافته با تشکیل این انجمن و گاها با عضویت وزرا در هیئت مدیره های این انجمن توانستند بوروکراسی و مشکلات اداری را به حداقل برسانند به طور مثال رئیس جمهور ترکیه عضو هیئت رئیسه انجمن هلدینگ‌ها است و هر 2 ماه در جلسات آنها شرکت می کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در نشست خبری هیات مدیره انجمن هلدینگ های ایران مرتضی سلطانی رئیس این انجمن با اعلام خبر تشکیل این انجمن هدف اصلی آن را هدفمند بودن فعالیت های مجموعه های بزرگ اقتصادی اعم از دولتی و خصوصی دانست.

وی گفت: اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی کشور سالها بود که به دنبال تشکیل چنین انجمنی بود و اکنون که شرایط اقتصادی کشور بحرانی شده و تحریم ها توسعه اقتصادی کشور را نشانه گرفته است تشکیل این انجمن کمک زیادی به اقتصاد کشور می تواند کند.

سلطانی افزود:با وجود آنکه سهم دولت در اقتصاد کشور 84 درصد است اما در انتخابات هیئت رئیسه این انجمن و با توجه به مالکیت بیشتر هلدینگ ها که در دست دولت و خصولتی ها است 5 نفر اول از بخش خصوصی بودند که این نشان از این دارد که دولت نیز به نقش بخش خصوصی برای گذار از بحران و پیشرفت اقتصادی رسیده است و اکنون باب همکاری و گفت‌وگو دو طرف باز شده دولت و بخش خصوصی بر این نکته واقف هستند که فقط در سایه گفتگو و همکار ی می توانند شرایط پیشرفت اقتصادی کشور را مهیا کنند.

مدیرعامل هلدینگ زر ماکرون با اشاره به نقش SME ها در اقتصاد کشور گفت:نمی توان منکر اثر گذاری بنگاه های کوچک و متوسط شد در حال حاضر با توجه به تعدد این بنگاه ها و پراکندگی آنها صدای واحدی از آنها شنیده نمی شود و بالطبع بهره وری و قیمت تمام شده از نقاط ضعف آنها است این بنگاه‌ها کالاهای با کیفیتی تولید می کنند به طوریکه در بازارهای خارجی خواهان بسیاری دارند اما به دلیل عدم آشنایی آنها با بازارهای صادراتی و روابط بین المللی نتوانستند آنطور که باید کالای خود را صادر کنند در همین انجمن هلدینگ ها 6 هلدینگ صادراتی وجود دارند که به طور تخصصی به امور صادرات مشغول هستند و می توانند به راحتی کالای تولید شده را صادر کنند اکنون با تشکیل این انجمن که نقش پل ارتباطی بین اتاق که متشکل از همین بنگاه ها است و هلدینگ های بزرگ است می توان به صادرات کشور کمک کرد.

وی با اشاره به تجربه دیگر کشورها در خصوص تاثیر این انجمن ها گفت:کشورهای توسعه یافته با تشکیل این انجمن و گاها با عضویت وزرا در هیئت مدیره های این انجمن توانستند بوروکراسی و مشکلات اداری را به حداقل برسانند به طور مثال رئیس جمهور ترکیه عضو هیئت رئیسه انجمن هلدینگ‌ها است و هر 2 ماه در جلسات آنها شرکت می کند

به عبارتی یک تعامل دوسویه میان دولت‌ها و هلدینگ‌ها برای پیشبرد اهداف وجود دارد و در مقابل اینکه هلدینگ‌ها برنامه توسعه‌ای خود را به دولت ارائه می‌کنند، دولت هم حمایت‌های لازم را از این هلدینگ‌ها به عمل می‌آورد.

در ادامه این نشست احمد پورفلاح مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم 80 درصد از اقتصاد کشور در اختیار بخش دولتی قرار دارد و در طول 4 دهه گذشته به‌رغم تلاش‌هایی که در راستای خصوصی سازی و افزایش سهم بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها شد، اما دیدیم که این تلاش‌ها نتیجه نداد. بااین‌حال امروز نقش بخش خصوصی بیش از گذشته در اقتصاد کشور شناخته‌شده است و با تشکیل انجمن هلدینگ‌های ایران می‌توانیم موضوع خصوصی‌سازی را در کشور دنبال و محقق کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر این نگاه تعاملی در میان مدیران هلدینگ‌های اقتصادی کشور وجود دارد. به‌طوری‌که در جلسه‌ای که با حضور مدیران بزرگ‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی کشور برگزار شد، همگی به این موضوع اذعان کردند که اگر جزیره‌ای بخواهند فکر و عمل کنند، به‌هیچ‌وجه نباید انتظار آینده روشنی را در فعالیت‌های اقتصادی خود داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز