خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان فضایی ایران تاکید کرد؛

ضرورت دیپلماسی فضایی در راستای توسعه همکاری های علمی، فناوری و صنعتی

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۲۳۱

رییس سازمان فضایی ایران در دیدار با رییس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری بر ضرورت دیپلماسی فضایی در راستای توسعه همکاری های علمی، فناوری و صنعتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی سازمان فضایی ایران مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران در دیدار با سید علی اکرمی فر رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اقتصاد فضایی یک اقتصاد نوظهور و در حال رشد بوده و حضور حداکثری در بازارهای داخلی و بین المللی بسیار حائز اهمیت است، گفت: در تولیدات علمی رتبه اول منطقه هستیم و بهترین دانشگاه‌های ما در حوزه فضایی ورود پیدا کرده‌ و فعالیت‌های ارزشمندی داشته‌اند که بایستی از این ظرفیت‌های عظیم در جهت صادرات و تجاری‌سازی فناوری، استفاده مطلوب نمائیم.

مرتضی براری ضمن تاکید بر اهمیت دیپلماسی فضایی گفت: برخی از کشورهای منطقه علاقمند هستند که به این حوزه وارد شوند که بایستی از ظرفیت اساتید و متخصصان این حوزه بهره برداری کرد و فناوری موجود را توسعه و با اخذ Certificate فضایی برای محصولات این حوزه، صادرات در این بخش را آغاز کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مأموریت مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری مبنی بر کمک به توسعه شبکه هوشمند نوآوری فناورانه در حوزه ملی و بین المللی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های فضایی و به دنبال آن توسعه اقتصاد فضا مستلزم همکاری‌های فناوری با سایر کشورهای توسعه یافته است که با توجه به ظرفیت‌های ارزشمندی که این مرکز دارد می‌تواند در این زمینه همکاری کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان فضایی ایران ورود جدی به عرصه دیپلماسی فضایی را در راستای توسعه همکاری‌های علمی، فناوری و صنعتی در دستور کار قرار داده است، افزود: مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت می تواند در زمینه انتقال و صادرات فناوری، محصولات و خدمات حوزه فضایی نقش‌آفرینی و حضور فعال داشته باشد.

براری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان فضایی ایران در راستای عدم تصدی‌گری و بسترسازی برای ورود بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اقداماتی در نظر گرفته است، اظهار داشت: پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی که مراحل نهایی بررسی و تصویب آن در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال انجام است، اجازه داده تا 49% توسط سرمایه‌گذار بین المللی مشارکت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز