خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل مطرح کرد؛

فروش کارتکسی عامل اصلی افزایش قیمت خودرو

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۸۲۵

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل گفت: شرکت‌های ما عادت کردند که فقط خودرو را مونتاژ و به بازار ارایه دهند و بعدا به دنبال قطعات یدکی بروند که همین باعث شده امروز قطعات خودروهای چینی نایاب شود و ماشین‌های زیادی در صف نمایندگی‌ها حتی برای سرویس‌های ماهیانه بمانند.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص اظهارات یکی از اعضای شورای رقابت  مبنی بر احتمال خروج این شورا از مبحث قیمت گذاری خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان گفت: از آن روز که اعلام شد قرار است شورای رقابت دیگر به بحث قیمت گذاری خودرو ورود نکند تا به امروز یک خودرو از سوی نمایندگان یا فروشندگان اتومبیل فروخته نشده است و همین باعث شده که در سه روز اخیر ده درصد قیمت خودروها افزایش پیدا کند به طوری که یکی از شرکت‌های خودروسازی یک هفته است که هیچ خودرویی فاکتور نمی‌کند و حتی اگر به صورت کارتکسی خرید کرده باشید دو هفته زمان می‌برد تا مدارک برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل افزود: تامین کننده‌های اصلی بازار خودرو، ایران خودرو و سایپا است در صورتی که این شرکت‌ها عرضه را قطع کنند نمایندگی و نمایشگاه دار نیز خودرو نمی‌فروشد تا تکلیف بازار مشخص شود.

وی گفت: در حالی قیمت پراید در عرض 10 روز از 26 میلیون به 31 میلیون تومان‌ رسیده که تقاضا زیاد نشده اما محدودیت در عرضه و جو روانی اثر خود را گذاشته است.

موتمنی تصریح کرد: ما بارها اعلام کردیم که اگر بخواهید بازار آرام شود و این افزایش قیمت‌های نجومی متوقف شود جلوی فروش کارتکسی را بگیرید.

وی گفت: تا همین چند وقت پیش یک سرمایه گذار مراجعه می‌کرد و در یک مرحله 500 خودرو خریداری می‌کرد اما زمانی که خودرو به نمایندگی می‌رسید در همان جا با حداقل 5 میلیون سود خودروها را به فروش می‌رساند و هیچ رد پایی از خود باقی نمی گذاشت و یک ریال هم مالیات پرداخت نمی کرد.

وی ادامه داد:  اگر فروش قطعی صورت می‌گرفت و پلاک به نام فرد خریدار از  همان ابتدا صادر می‌گردید این اتفاقات رخ نمی داد.

موتمنی گفت: برخی افراد علت افزایش قیمت‌ها را پول‌های سرگردان می‌دانند در صورتی که این حرف غلط است. وقتی عرضه کم شود و دلال‌های وابسته به شرکت‌ها، بازار را در دست بگیرند این اتفاقات رخ می‌دهد.

وی در خصوص کمبود قطعات یدکی در بازار گفت: شرکت‌های ما عادت کردند که فقط خودرو را مونتاژ و به بازار ارایه دهند و بعدا به دنبال قطعات یدکی بروند که همین باعث شده امروز قطعات خودروهای چینی نایاب شود و ماشین‌های زیادی در صف نمایندگی‌ها حتی برای سرویس‌های ماهیانه بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز