خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان مالیاتی ابلاغ کرد:

نرخ مالیات فروش سهام به 0.1 درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۱۹

سازمان امور مالیاتی براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی نرخ مالیات فروش سهام و حق تقدم سهام را از نیم درصد به یک دهم درصد کاهش داد.

به گزارش ایلنا، براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در سال 1397، نرخ مالیات فروش سهام و حق تقدم سهام، از نیم درصد (0.5 درصد) به یک دهم درصد (0.1 درصد) ارزش فروش سهام و حق تقدم کاهش یافت.

در این بخشنامه آمده است: مصوبه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که در جلسه مورخ 16. 4. 1397 به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌شود:

الف- به منظور هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه، تامین مالی بخشی از سرمایه‌گذاری‌های جدید و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور فعال‌تر در بازار بورس، از طریق کاهش هزینه مبادله سهام و حق تقدم سهام در بوس اوراق بهادار، مقرر شد "در سال 1397، نرخ مالیات فروش سهام و حق تقدم سهام، از نیم درصد (0.5 درصد) به یک دهم درصد (0.1 درصد) ارزش فروش سهام و حق تقدم کاهش یابد."

ب- جهت تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر شرکت‌ها و ترغیب آنها به عدم تقسیم بخش بیشتری از سود اکتسابی و استفاده از منابع حاصل برای افزایش سرمایه و درنتیجه توسط خطوط تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و همچنین کاهش نیاز به اخذ وام از شبکه بانکی، مقرر گردید در سال 1397 مالیات بر درآمد آن بخش از سود تقسیم نشده شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار که به حساب سرمایه منتقل می‌شود (موضوع ماده 105 قانون مالیات‌های مستقیم) مشمول نرخ صفر باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز