خبرگزاری کار ایران

پتروشمی ایران تحریم شدنی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۷۳۸

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سیاستگذاری درباره قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و ارزی که آنها در بازار ثانویه عرضه می‌کنند با بانک مرکزی است.

به گزارش ایلنا، سیدرضا نوروززاده در جمع خبرنگاران درباره نرخ ارز افزود: ارز موجود در کشور از صادرات نفت خام، محصولات پتروشیمی و کالاهای غیرنفتی است. با توجه به شرایط موجود، دولت برای ساماندهی قیمت ارز، نرخ ارز را برای کالاهای ضروری ۴۲۰۰ تومان مشخص کرده و بقیه موارد که در بازار ثانویه عرضه می‌شود هم‌اکنون حدود ۸ هزار تومان است. افرادی هم که می‎خواهند کالا یا خدمات وارد کننداز طریق بازار ثانویه به ارز دسترسی خواهند داشت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‎کنیم بر اساس آمار سال گذشته ارز حاصل از پتروشیمی‎ها که در بازار ثانویه عرضه می‌شود ماهانه یک میلیارد دلار باشد که بخشی از آن صرف هزینه‌های جاری خودشان مانند تجهیزات و کاتالیست شده و بقیه در بازار عرضه می‎شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره تحریم‎های احتمالی و راهکارهای مقابله با آن گفت: کشور تحریم‌ها را پشت سر می‌گذارد و با برنامه مقابل آن‌ها می‎ایستد. با وجود تاثیر تحریم‌ها، برنامه‎های پیش‎بینی شده در صنعت پتروشیمی را ادامه می‌دهیم.

نوروززاده گفت: میزان عرضه و تقاضای کالاهای پتروشیمی در جهان مشخص و تعریف شده است و حذف محصولات پتروشیمی از بازار جهانی ممکن نیست.

وی افزود: صادرات در چند ماه نخست امسال افزایش داشته و نگران تحریم نیستیم.

نوروززاده  اظهار کرد: هلدینگ‎های صنعت پتروشیمی رسالت عظیم سرمایه‎گذاری در صنعت پتروشیمی را به عهده دارند و امیدواریم شاهد پیشرفت صنعت پتروشیمی و تحقق برنامه‎های پنج‌ساله در وزات نفت باشیم.

وی افزود: صنعت پتروشیمی توانسته در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بیشترین نقش را ایفا کند. موضوع سرمایه‎گذاری و بنگاه‎داری به بخش‎خصوصی، واحدهای عمومی غیردولتی و نیمه‎خصوصی واگذار شده است و رسالت عظیم سرمایه‎گذاری به‎دستان توانمند هلدینگ‎های صنعت پتروشیمی انجام می‎شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: هر یک از هلدینگ‎های صنعت پتروشیمی دارای سرمایه هستند که با همت آنها می‎توانیم شاهد پیشرفت روزافزون در صنعت پتروشیمی کشور باشیم.

نوروززاده در ادامه به نقش موثر اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: احساس و اعتقاد ما این است که تنها راه مبارزه با فساد و نجات کشور، ارج نهادن به جایگاه خبرنگاران است.

وی در پایان تصریح کرد: نقش شما اصحاب رسانه به مراتب پررنگ‎تر از مراجع قضایی است و باید قدر خودتان را بدانید. آحاد جامعه از شما قشر خبری کشور انتظار دارد که نقدهای گفته‎شده در جهت سازندگی و اصلاح امور کشور باشد، بنابراین توصیه می‎کنم فعال باشید، بنویسید، پخش‎کنید و اخلاق را رعایت کنید.

در ادامه این نشست، جعفر ربیعی،مدیر عامل هلدینگ‎ خلیج فارس گفت: همه ما به این مسئله اذعان داریم که جنگ امروز، جنگ اقتصادی است و جنگ اقتصادی به مراتب پیچیدهتر از جنگ نظامی است. به این منظور از اصحاب رسانه انتظار می‎رود که در این ایام سخت سربازان جبهه جنگ اقتصادی را حمایت کنند.

وی اظهار کرد: جبهه اقتصادی یعنی تولید و صادرات که صنعت پتروشیمی در هر دو بعد پیشتاز است و به حمایت بیشتر شما اصحاب رسانه نیاز دارد.

ربیعی افزود: امروزه در کشور دچار آفتی شدیم و آن ناامیدی است. اخبار منتشر شده در روزنامه‌ها و رسانه‌ها مملو از ناامیدی است، بنابراین باید کاری کنیم مردم بیشتر امیدوار و دلگرم به آینده باشند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز