خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت بریتانیایی «کرکوس» اعلام کرد؛

توقف برنامه ساخت ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی جهان در ایران

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۷۲۹

مدیر عامل شرکت کرکوس انگلیس روز گذشته به رویترز گفت: در پی آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ما تصمیم گرفتیم فعالیت‌هایمان در این کشور از جمله پروژه ساخت نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی را متوقف کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، شرکت بریتانیایی کرکوس که در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر در ایران سرمایهگذاری کرده بود امروز اعلام کرد ساخت و ساز نیروگاه خورشیدی به ارزش ۵۷۰ میلیون دلار در ایران را که بعد از برجام آغاز شده بود، متوقف کرده است.

بر اساس این گزارش، ایران برای اولین بار با این شرکت بریتانیایی برای ساخت نیروگاه خورشیدی قراداد بسته بود. این نیروگاه با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات، قرار بود ششمین نیروگاه بزرگ در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

رویترز نوشت: ایران سعی داشت سهم تولید برق از انرژی تجدیدپذیر را با هدف کاهش آلودگی هوا افزایش دهد. در ماه ژوئن، قبل از خروج آمریکا از برجام، بیش از ۲۵۰ کمپانی توافقاتی را با ایران در زمینه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر امضا کرده بودند.

«دیه گو بیاسی» مدیرعامل شرکت کرکوس انگلیس روز گذشته به رویترز خبر داد که در پی آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ما تصمیم گرفتیم فعالیت‌هایمان را در این کشور از جمله پروژه ساخت نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی متوقف کنیم. ما به رصد وضعیت از نزدیک ادامه خواهیم داد.

رویترز نوشت: قراداد کرکوس با ایران بزرگترین سرمایه گذاری این شرکت بریتانیایی بوده است. روز گذشته شرکت مهندسی «بیلفینگر» که یک شرکت آلمانی است، اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای عقد قراداد جدید با ایران ندارد.

شرکت توزیع اتومبیل «دوئر» هم روز ۱۱ اگوست گفت فعالیت‌هایش را در ایران متوقف کرده است.

شرکت «ساگا انرژی نروژ» که در ماه اکتبر با هدف ساخت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲ گیگاوات وارد ایران شده بود و قرار بود در پایان سال ۲۰۱۸ ساخت و سازش را آغاز کند، فعالیت‌هایش را متوقف کرده است.

مدیر اجرایی «ساگا انرژی» به رویترز گفته هنوز روی روش‌های تامین مالی کار می‌کنند. این داستان با تحولات اخیر پیچیدگی‌هایی پیدا کرده و اگرچه هدف آنها ادامه اجرای طرح‌شان بوده اما ساحت و ساز ممکن است به تعویق بیافتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز