خبرگزاری کار ایران

ثبت‌نام ۲۷۴ هزار نفر در طرح‌های فروش ایران‌خودرو از ابتدای امسال

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۰۲

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای ۲۴ بخشنامه فروش فوری، اقساطی، قطعی و پیش فروش محصولات، زمینه ثبت نام و واگذاری ۲۷۴ هزار دستگاه خودرو برای مشتریان فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، مصطفی خان کرمی گفت: با توجه به شرایط خاص حاکم بر اقتصاد کشور و به تبع آن صنعت خودرو، شرکت ایران خودرو در راستای تنظیم شرایط بازار و تامین نیاز مشتریان حقیقی از تمام توان خود در طرح های فروش و پیش فروش استفاده کرده و از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۷۴ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه فروش خودرو یک روند پیوسته است، در سال ۱۳۹۶ نیز جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان حدود ۳۵۰ هزار ثبت نام با موعد تحویل سال ۱۳۹۷ انجام داده است.

طبق اعلام ایران خودرو، خان کرمی ادامه داد: شرکت ایران خودرو در راستای پیشگیری از واسطه گری و حصول اطمینان از تامین نیاز مشتری نهایی نسبت به اعمال محدودیت هایی از جمله عرضه فقط از طریق وب سایت، محدود کردن ثبت نام خودرو به ازای هر کد ملی یک خودرو، اعمال محدودیت عدم خرید خودرو در ماه های گذشته اقدام کرده است.

وی اظهار کرد: عرضه خودرو از سوی شرکت ایران خودرو صرفا از طریق وب سایت فروش اینترنتی و با شانس مساوی جهت همه هموطنان صورت گرفته است در این راستا تمامی فروش ها به صورت عمده و یا قراردادهای فروش مستقیم به نمایندگی های مجاز متوقف شده و فروش خودرو صرفا به مشتری نهایی با در نظر گرفتن محدودیت های مختلف انجام شده است.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: با وجود اینکه اعمال این محدودیت (ثبت نام به ازای هرکد ملی) موجب سخت تر شدن ثبت نام و کندی فرآیند آن در وب سایت فروش اینترنتی ایران خودرو می شود اما اعمال این محدودیت منجر به جلوگیری از خرید بیش از یک دستگاه خودرو توسط هر مشتری شده و از سودجویی افراد سوداگر جلوگیری به عمل آورده است.

او تصریح کرد: در برخی از موارد ثبت نام محدودیت تعداد ثبت نام در بازه زمانی مشخص نیز اعمال شد به نحوی که مشتریانی که طی مدت زمان شش ماهه قبل از تاریخ ثبت نام نسبت به ثبت نام حتی یک دستگاه خودرو در شرکت ایران خودرو اقدام کرده بودند امکان ثبت نام مجدد از آنها سلب شد.

خان کرمی از ایجاد شرایط با ثبات تولید در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: با رسیدن تولید به شرایط ثابت و یکنواخت، تحویل خودرو به مشتریان نیز با سرعت بالاتری انجام و همچنین میزان تاخیر درتعهدات مشتری به شدت کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز و شرایط حاکم بر فضای سیاسی و اقتصادی (تهدیدهای تحریمی صنعت خودرو) متاسفانه برخی از قطعه سازان امکان تولید و تامین به موقع قطعات را ندارند و برخی از خودروهای تولیدی این شرکت به همین دلیل تجاری سازی نشده و به جهت کسری دار بودن، قابلیت واگذاری به مشتریان شرکت را ندارند که با تمهیدات به عمل آمده تعداد خودروهای ناقص درحال کاهش است و در هفته های آینده به حداقل یا صفر خواهد رسید.

او تصریح کرد: با برگشت تولید به شرایط عادی برنامه های فروش جدیدی را برای محصولات ایران خودرو اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز