خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

بازار به آرامش برسد؛ دور زدن تحریم‌ها کاری ندارد/ مردم فراتر از نیازشان، کالا در خانه احتکار نکنند/ باید وارد بازارهای جهانی شویم

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۹۸۰

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران گفت: تنها راه برون رفت از تحریم، تولید ملی و حضور در بازارهای جهانی است. در صورتی که تولید را بالا ببریم هم بازارهای داخلی را تامین خواهیم کرد و هم می‌توانیم وارد بازارهای جهانی شویم.

ارسلان قاسمی نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص  شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: شرایط اقتصادی فعلی کشور عملا جنگ اقتصادی است. در این جنگ اقتصادی که شروع شده ما باید به سمت و سویی پیش برویم که بازنده این جنگ نباشیم. در این جنگ سلاح گرم و سردی وجود ندارد اما مردم را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی افزود: پیروزی در این جنگ بستگی به واکنشی دارد که مسئولان در قبال تحریم‌ها از خود نشان می‌دهند. یکی از مشکلات کشور بحث فرهنگ است. در کشوری که در چنین شرایطی به سر می‌برد عملا احتکار چندین میلیارد ارز از کشور تنها شرایط را برای مردم سخت‌تر می‌کند. در شرایط جنگی هم باید واکنش درستی به این احتکارها نشان داد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در ادامه تصریح کرد: عامل روانی در کشور به وجود آمده که برخی برای همه چیز حرص می‌زنند. تا اسم تحریم و بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود از اجناسی که نیازی به آنها ندارند در خانه احتکار می‌کنند حالا می‌خواهد آذوقه باشد یا لوزم برقی. این موارد را دولتمردان باید بر روی آن کار کنند. ما هرآنچه که بتوانیم آرامش را در جامعه بیشتر حاکم کنیم، باعث می‌شود که تولیدکنندگان هم با آرامش بیشتری تولید کنند و تحریم شکست خواهد خورد.

وی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از تحریم، تولید ملی و حضور در بازارهای جهانی است. در صورتی که تولید را بالا ببریم هم بازارهای داخلی را تامین خواهیم کرد و هم می‌توانیم وارد بازارهای جهانی شویم که تاکید می‌کنم باید وارد بازارهای جهانی شویم.

قاسمی افزود: به اعتقاد من دولت در شرایط اقتصادی فعلی باید از صادرکنندگان و تعاون‌گران در بخش تولید حمایت کند که راهکار بسیار ساده‌ای برای برون رفت از شرایط تحریم است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در پاسخ به این سوال که شرایط تحریم چه میزان باعث از دست رفتن بازارهای هدف خارجی فعلی کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایط تحریمی که این روزها مطرح است تنها امریکایی ها به دنبال تحریم ما هستند. در دوره قبل از برجام ما تحریم اتحادیه اروپا، امریکا و سازمان ملل را داشتیم اما بر اساس آمارهایی که گزارش شده بیش از 35 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم آن هم در شرایطی که همه دنیا ما را تحریم کرده بود. در حال حاضر اما تنها امریکا طرف تحریم ما قرار دارد.

وی افزود: البته از این نکته هم نباید غافل شویم که امریکایی ها تمام راه‌های دور زدن تحریم ما را در دوره قبل رصد کردند و آن منافذ را برای ما بسته‌اند اما برای این دوره هم راه‌های برون رفت هست و تیم‌های اقتصادی بر روی این موضوع تفکر کرده‌اند. اول باید یک ثبات و آرامش در جامعه به وجود بیاوریم که در این صورت کار سختی پیش رو نخواهیم داشت. تفاوت امروز ما نسبت به دوره قبل رو شدن دست ما برای دور زدن تحریم‌هاست البته ما هم نقاط فشار آنها را رصد کرده‌ایم و آمادگی کامل داریم.

قاسمی تاکید کرد: تاکید می کنم تنها راه برون رفت از شرایط تحریم، تولید، صادرات و حفظ بازار داخلی است. این نسخه بسیار ساده‌ای برای بهبود شرایط فعلی و اقتصاد بیمار کشور است. ما اگر بر روی مسائل فرهنگی کار کنیم و از شر خود تحریمی‌های داخلی خلاص شویم، تحریم های خارجی را راحت پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز