خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک مهر ایران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برای توزیع مناسب ثروت به اقشار کم بضاعت وام‌های خرد می‌دهیم/ سیاست بانک، تامین مالی اقشار مختلف جامعه برای رفع مایحتاج ضروری است

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۹۱۴

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: سیاست بانک‌های قرض الحسنه‌ای این است که منابع خرد را جمع کنند و دوباره‌ به صورت خرد عرضه کنند که اقشار نیازمند و و کم بضاعت جامعه بتواند توزیع مناسب‌تری از ثروت داشته باشند.

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره سیاست‌های کلان این بانک گفت: سیاست بانک پوشش و تامین مالی خرد برای رفع مایحتاج ضروری اقشار مختلف جامعه است. 

مرتضی اکبری با بیان اینکه جای بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور ما خالی بود، گفت: بانک‌های تجاری کشور سیاست‌شان این است که منابع خرد را جمع کنند و به بخش‌های کلان و زیرساختی کشور اختصاص دهند؛ اما سیاست بانک‌های قرض الحسنه‌ای این است که منابع خرد را جمع کرده و دوباره‌ به صورت تسهیلات خرد عرضه کنند که اقشار نیازمند و کم بضاعت جامعه بتواند توزیع مناسب‌تری از ثروت داشته باشند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به تفاوت بانک‌های قرض‌الحسنه با سایر بانک‌ها گفت: منابع قرض الحسنه چون‌که ارزان قیمت است، باید به همان شکل هم به جامعه تزریق شود که آسیبی به دریافت کنندگان وارد نشود و بتوانند از پس بازپرداخت آن بر بیایند و این باعث می‌شود که با ارائه تسهیلات چهار درصدی تفاوت‌های چشم‌گیری با نرخ سود بانکی که در جامعه مرسوم است ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست بیشتر باعث می‌شود که ما به سمت پوشش نیاز‌های معیشت در ارائه وام ازداوج و کارآفرینی‌های خرد برویم. همچنین با فشاری که می‌توانیم به بخش تقاضا بیاوریم می‌توانیم با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه از تولید داخلی هم حمایت کنیم، اما نه به شرکت‌های تولید کننده بلکه با وام‌هایی که به مصرف کننده‌ها می‌دهیم می‌توانیم این بخش را هم حمایت کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: سیاست بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بخش‌های معیشت، وام ازدواج، درمان، حمایت از کالای ایرانی و بحث اقشار مختلف همچون دانشجویان را  پوشش می‌دهد.

وی گفت: ما بیش از ۵ میلیون و 400 هزار نفر مشتری در بانک‌ داریم که قرارداد و سپرده دارند و حدود ۴ میلیون از آن‌ها فعال هستند و حدود یک‌ میلیون نفر هم فعالیت بانکی کمتری دارند.

وی ابراز داشت: در فعالیت‌های بانکی در چهار ماه گذشته حدود ۳۴۰‌هزار فقره وام، بالغ بر سه‌هزار  و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و برای مدت باقی‌مانده تا آخر سال هم برنامه ریزی کردیم به یک میلیون نفر وام بالغ بر ده هزار میلیارد تومان پرداخت کنیم که در این چهار ماه به هدف خود دست‌ یافتیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: یکی از کارهایی که امسال انجام دادیم حمایت از کالای ایرانی بود و چند قرارداد با شرکت‌هایی بسته‌ایم که شرکت سهامی فرش ایران  و شرکت‌های گردشگری از جمله آن‌ها است که نحوه عمل آن‌ به این‌ صورت است که ما وام به بخش تقاضا می‌دهیم و تقاضا وقتی افزایش پیدا کند تولید داخلی هم حمایت می‌شود. 

اکبری گفت: در این طرح ها، ما قرارداد سه جانبه ای با تولید کننده و خریدار و بانک می‌بندیم. تولید کننده و  فروشنده کالا آن‌ شخص را معرفی می‌کند و ما وام را به حساب فروشنده کالا می‌ریزیم  و این مدل مثلثی شکل گرفته و در حال انجام است و شرکت سهامی فرش ایران اولین آن بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز