خبرگزاری کار ایران

کرباسیان:

ظرفیت تولید فولاد را به بیش از 31 میلیون تن می‌رسانیم/ 13 درصد افزایش صادرات داشتیم/احتمال برکناری‌ام در چند روز آینده وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۸۸۳

در نظر داریم که امسال ظرفیت تولید فولاد کشور را به بیش از 31 میلیون تن برسانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در نشست خبری گفت: در چهار سال گذشته بیش از پنج میلیارد دلار پروژه در بخش معدن در صنایع معدنی کشور افتتاح شده است که دو میلیارد و 300 میلیون دلار آن در سال 96 به انجام رسید.

کرباسیان ادامه داد:‌ از ابتدای سال تا به امروز تولید فولاد خام با 15 درصد رشد گندله با رشد 41 درصد، شمش 11 درصد، کاتد مس 60 درصد رشد داشته است و در مجموع صادرات فولاد در این مدت 13 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تحریم‌های یکطرفه اعمال شده از سوی آمریکا علیه کشورمان گفت: بخش معدن و صنایع معدنی کمترین آسیب‌ها را از این تحریم‌ها متاثر شده‌اند زیرا مواد اولیه و گاز مورد نیاز از داخل کشور تامین می‌شود و بیشتر تکنولوژی در کشور برون‌سازی شده است به همین جهت نگرانی‌ در این بخش برای اعمال تحریم‌ها نداریم.

وی ادامه داد: ما توانستیم سال گذشته 270 هزار کیلومتر عملیات اکتشافی انجام دهیم ضمن آنکه با 10 میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی و صنایع معدنی توانستیم 22 درصد از مجموع صادرات کشور را به خود اختصاص بدهیم که این یک رکورد تاریخی است. همچنین در نظر داریم که امسال ظرفیت تولید فولاد کشور را به بیش از 31 میلیون تن برسانیم.

وی همچنین در حاشیه نشست خبری این سازمان با بیان اینکه دستاوردهای معدنی کشور در ۶ سال گذشته زیاد بوده است، اظهار کرد: ۲۲درصد صادرات کشور در اختیار بخش معدن قرار دارد.

وی افزود: دستاوردهای مهمی در حوزه اکتشافات به دست آوردیم و این موفقیت در سال‌های گذشته کم نظیر بوده است.

کرباسیان گفت: در حوزه اکتشاف به ۴۰۰ محدوده امید بخش رسیده‌ایم که در نظر داریم همه این اکتشافات جدید به بخش خصوصی واگذار شود. ۳۲هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با کمک بخش خصوصی انجام شده است.

وی تأکید کرد: تا سال ۱۴۰۰، ۱۸میلیون دلار طرح در دست اجرا وجود دارد که ۳۳هزار شغل ایجاد می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بزرگترین لذت زمانی است که به عنوان یک مدیر می‌بینم توانسته ایم ۱۲ هزار و ۳۰۰شغل جدید در این چند سال ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: نخستین فاز معدن روی مهدی‌آباد یزد و پروژه‌های گندله و کنستانتره سنگان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کرباسیان گفت: نقشه راه معدن و صنایع معدنی توسط متخصصان تهیه شده و این نقشه می‌تواند موجب مشخص شدن وظایف سازمان‌های مختلف و وضعیت معدنی کشور در آینده شود.

مدیرعامل ایمیدرو اظهار کرد: برای ظرفیت‌سازی مجبوریم به سمت معادن کوچک برویم و برای حمایت از معادن کوچک با کمک گل گهر و ایمیدکو کارهای موثری در این حوزه صورت گرفته است.

وی افرود: اکنون سرمایه صندوق حمایت از معادن کوچک ۱۵۰میلیارد تومان است که در تلاشیم این میزان به ۵۰۰ میلیارد افزایش یابد.

کرباسیان گفت: با اشاره به تصمیمات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان از احتمال برکناری خود در چند روز آینده خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز