خبرگزاری کار ایران

مدل دوم طرح اندوخته خانواده مهر ایران:

توسعه خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران برای صندوق های خانوادگی

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۱۶۸

اخوان، رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض الحسنه مهرایران از تصویب و ابلاغ مدل دوم طرح اندوخته خانواده مهر ایران به شعب بانک خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، محمدرضا اخوان بیان داشت: این اداره کل، در راستای خدمت رسانی به هموطنان و مشتریان وفادار، بانک قرض الحسنه مهر ایران در پائیز ۹۶ اقدام به راه اندازی طرحی تحت عنوان «اندوخته خانواده مهر ایران (مدل یکم)»نمود . وی افزود: در طرح یادشده گروه ها به دسته های مشخص تقسیم و بموجب مبالغ واریزی اعضا، از حمایت و هم افزایی بانک برای بهره مندی تسهیلات برخوردار شدند.

رییس اداره کل اعتبارات و بین الملل بانک قرض الحسنه مهرایران تصریح کرد: به منظور رفاه حال بیشتر، مشتریان و اعضای صندوق ها می توانند در مدل دوم طرح اندوخته خانواده مهر ایران، همانند صندوق های رایج در میان خانواده ها، با پرداخت مبلغی در قالب حق عضویت به صورت ماهیانه ، بواسطه هم افزایی و حمایت بانک در پایان هر ماه به میزان مجموع مبالغ واریزی آنها، از تسهیلات دو برابری بانک بهره مند شوند.

ضوابط و شرایط اجرایی :

*    گروه ها و صندوق های خانوادگی با هر تعدادی می توانند بعنوان عضو گروه در این طرح شرکت نمایند.

*     اعضای گروه به صورت ماهیانه و مبلغ حق عضویت نیز برای ماه مربوطه انتخاب و مشخص می شوند .

*     در ابتدای هر ماه مبالغ مربوط به حق عضویت هرعضو توسط سرگروه های صندوق مشخص و اعضا موظف به واریز/ تأمین موجودی آن تا روز دهم ماه در حساب پس انداز خود می شوند. شایان ذکر است حق عضویت تعیین شده برای کلیه نفرات شرکت کننده در هر ماه یکسان و ثابت می باشد.

تبصره: کاهش مجموع مبالغ حق عضویت ماهانه یا افزایش بابت کسری ماه های قبل، با مسئولیت مدیرصندوق(سرگروه) بلامانع است.

*   تعداد ماه های مشارکت اعضا در مدل دوم طرح اندوخته خانواده مهر ایران جهت واریز حق عضویت اعضا . (برخلاف مدل یکم طرح) می تواند کمتر یا بیشتر از ۱۰ ماه نیز باشد.

*  تسهیلات توسط بانک در هر ماه پس از تجمیع مبالغ حق عضویت ماهانه اعضا در حساب سریال یک سپرده ۴۱۹ سرگروه ، به عضو یا اعضای معرفی شده از سوی مدیر صندوق پس از تکمیل پرونده تسهیلاتی پرداخت می گردد.

تبصره:جمع کل تسهیلات قابل پرداخت در هرماه،معادل ۲ برابر مجموع حق عضویت پرداختی از سوی اعضا خواهد بود.

*    حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی، ۳۶ ماه می باشد.(۳قسط کارمزد+۳۳ قسط اصل مبلغ تسهیلات)

*   کارمزد پرداختی از بابت تسهیلات اعطایی از محل سهم اندوخته اعضا ۲ % و از بابت تسهیلات پرداختی از محل منابع بانک ۴ % خواهد بود.

*  مبالغ واریزی مربوط به حق عضویت هر عضو ، پس از تسویه تسهیلات دریافتی قابل برداشت می باشد. در صورت تمایل عضو ،استمرار همکاری امکان پذیر می باشد.

*   هریک از اعضا در صورت تمایل به تسویه زودتر از موعد، می توانند پس از بازپرداخت ۷۵ % اقساط تسهیلات اعطایی به صورت متوالی ماهیانه، در صورت تسویه کامل مانده بدیهی تسهیلات دریافتی، مبلغ حق عضویت واریزی سهم خود را برداشت نماید و یا از تسهیلات مشابه مطابق سیاست های اعتباری بانک بهره مند گردند.

*     حداقل مبلغ حق عضویت قابل انتخاب جهت واریز ماهانه ۱ میلیون ریال می باشد.

*    حداکثر تسهیلات اعطایی به هر فرد ۲۰۰میلیون ریال (از محل منابع بانک)و۲۰۰ میلیون ریال از محل منابع سپرده ویژه بانکداری اجتماعی (جمعاً ۴۰۰میلیون ریال) خواهد بود.

*     پرداخت تسهیلات تا سقف جمعی ۲۰۰ میلیون ریال برای هر فرد در قالب یک پرونده با نرخ میانگین کارمزد ۳درصد امکان پذیر خواهد بود.

*   شعب در زمان تشکیل صندوق ، می توانند نسبت به تشکیل تمام پرونده های تسهیلاتی اعضا طبق ضوابط و مقررات جاری بانک اقدام نموده و در صورت معتبر بودن استعلام متقاضی و ضامن/ضامنین تسهیلات ، بدون نیاز به حضور مجدد نامبردگان در شعبه ، نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

*    در صورتی که سن هریک از اعضای صندوق در زمان اعطای تسهیلات،کمتر از ۱۸ سال تمام شمسی باشد، ولی/قیم/سرپرست فرد یادشده، ملزم به امضای فرم انتقال امتیاز تسهیلات به سایر اعضای گروه با رعایت سقف فردی ۲۰۰ میلیون ریال از محل منابع بانک می باشد.

*    اخذ یک ضامن معتبر با رعایت ضوابط و مقررات جاری بانک جهت پرداخت تسهیلات مدل دوم اندوخته خانواده مهر ایران کفایت می نماید.

*   امکان برداشت از سریال دو سپرده ویژه قرض الحسنه ویژه مدیر صندوق با کد سپرده  ۴۱۹ ، صرفاً در صورت تسویه تسهیلات هر عضو امکان پذیر خواهد بود.

*   انتقال امتیاز برخورداری از تسهیلات از سوی عضو واجد شرایط ، صرفاً به عضو دیگری از همان گروه با رعایت سایر ضوابط و مقررات جاری بانک و دستورالعمل طرح مربوطه امکان پذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز