خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر:

رفتار کشورها درباره فروش طلا به ایرانیان هنوز مشخص نیست/ اشخاص عادی قدرت واردات شمش را ندارند/ نقدینگی مردم در مقابل خصولتی‌ها هیچ است/ بسته دولت خوب ولی دیر بود

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۱۵۱

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر گفت: مردم تا حس می‌کنند بازار سکه و طلا داغ است به این بازار هجوم می‌آورند حالا یک سری از آنها افراد نیازمندی هستند که می‌خواهند ارزش پول و سرمایه خود را حفظ کنند و یک سری آدم‌هایی که نمی‌دانیم از کجا آمدند و فقط قصد دارند بازار را تحت کنترل خودشان در بیاورند خود را به این بازار می‌رسانند.

عبادالله محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص طرح دولت که شب گذشته توسط رئیس بانک مرکزی در حوزه طلا و جواهر مطرح شد، گفت: برنامه‌هایی که دولت در این حوزه ارائه کرده بسیار خوب است اما ای کاش قبل از آغاز تحریم‌ها این تمهیدات در حوزه طلا اجرایی می‌شد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها به طور حتم دیگر مانند قبل کشورها به ما طلا نخواهند داد و اصطلاحا فقط در حد مطلوب که به ازای هر نفر 150 گرم است اجازه جابجایی خواهند داد.

وی گفت: نکته دیگر این است که هنوز رفتار کشورهای دیگر را نمی‌دانیم و اینکه آیا اصلا آنها حاضر خواهد شد به اتباع ایرانی طلا بفروشند یا خیر.

وی ادامه داد:این اتفاق اگر در حوزه مواد اولیه (شمش)صورت بگیرد خوب است اما با توجه به اینکه در فرودگاه باید فاکتور ارائه شود و اعلام شود این طلا از کجا خریداری شده من فکر نمی‌کنم اشخاص عادی این کار را انجام دهند.

محمدولی در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: یک زمان دولت می‌تواند بدون توجه به شرایط بین المللی با توجه به بانک اطلاعاتی که دارد و رفتار بازار را رصد می‌کند، پاسخگوی بازار باشد و دولت نیز این قدر تسلط دارد که نگذارد این کالا جایی احتکار شود کاری که مدیران بانک مرکزی در چند ماه اخیر خیلی تلاش کردند تا آن را انجام دهند اما در عمل نشد.

وی افزود: مردم تا حس می‌کنند بازار سکه و طلا داغ است به این بازار هجوم می‌آورند حالا یک سری از آنها افراد نیازمندی هستند که می‌خواهند ارزش پول و سرمایه خود را حفظ کنند و یک سری آدم‌هایی که نمی‌دانیم از کجا آمدند و فقط قصد دارند بازار را تحت کنترل خودشان در بیاورند خود را به این بازار می‌رسانند.

محمدولی تصریح کرد: حجم نقدینگی که دسته اول به بازار می‌آورند در مقایسه با خصولتی‌ها و گروه دوم تقریبا هیچ است. ما در چند هفته اخیر نتوانستیم حجم تقاضای 7 میلیونی را مدیریت کنیم.

وی افزود: کشور ما سال‌هاست که هدف انواع تهدیدات کشورهای متخاصم قرار دارد اما به جای اینکه بر روی تولید و صنعت سرمایه گذاری کنیم به سمت دلال بازی و کارهای خدماتی رفتیم.

محمدولی تصریح کرد: ما معدن طلا، تکنولوژی استخراج و نیروی کار حرفه‌ای داریم اما نتوانستیم از آن استفاده کنیم. از طرف دیگر بسته‌های اقتصادی تعریف می‌کنیم که عمر آنها دو ماه است و یک روز ارز را کالای قاچاق اعلام و یک ماه بعد آن را آزاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: وقتی دارایی سکه و طلای بازار در یک روز جمع می‌شود و روز بعد بازار دوباره تشنه است یعنی یک جای کار می‌لنگد بنابراین با این اوصاف من آینده خوبی را در این بخش پیش بینی نمی‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز