خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران:

ناوگان هوایی در مسیرهای بالای پنج ساعت فعال شوند / لزوم بازنگری در مقررات خرید هواپیما / نسبت به جایگزینی مدیران متخصص با افراد بی‌انگیزه اقدام شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۷۱۰

رئیس کمیسیون عمران خطاب به وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این شرایط سخت اقتصادی باید مدیران شجاع و متخصص بر سر کار آیند گفت: با توجه به محدودیت‌ در عرضه بلیت هواپیما، ناوگان هوایی در مسیرهای بالای پنج ساعت فعال شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رئیس کمیسیون عمران در مراسم ورود پنج فروند هواپیمای ATR با اشاره به زیرساخت‌های صنعت هوانوردی در ایران اظهار داشت: سازمان هواپیمایی به عنوان ناظر شرکت فرودگاه‌ها به عنوان ارائه دهنده خدمات ناوبری در کنار ایرلاین‌های خصوصی و دولتی وظیفه حمل و نقل هواپیمایی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی هما حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای در صنعت هوانوردی دارد و به عنوان یک نهاد حاکمیتی خدمات مناسبی را به اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق محروم ارائه کرده است.

رضایی کوچی با اشاره به ظرفیت‌هایی که صنعت هوانوردی در اقتصاد ایران ایجاد می‌کند، گفت:‌صنعت هوانوردی نقش توسعه گری در مناطق را ایفا می‌کند و می‌تواند موجب رشد اقتصادی محلی شود.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ایران ایر امکانات خوبی در بخش تعمیرات در اختیار دارد و می‌تواند این امکانات را در اختیار سایر ایرلاین‌ها قرار دهد، گفت: خوشبختانه چند سال گذشته صاحب رشد صنعت هوانوردی در بخش زیرساخت ها بودیم.

وی ادامه داد: امروز فشار اقتصادی بسیار مضاعفی بر مردم وارد شده و در بدترین شرایط اقتصادی پس از پیروزی انقلاب قرار داریم و این وضعیت اقتصادی بی‌سابقه بوده است. بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها برای افزایش رفاه مردم استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه دو درخواست از وزیر راه در صنعت هوانوردی دارم اظهار داشت:‌ در حال حاضر با محدودیت‌های تعداد ظرفیت و صندلی در بخش حمل و نقل هوایی مواجه هستیم و در برابر عرضه محدود تقاضا برای سفرهای هوایی بسیار زیاد است. بنابراین درخواست دارم هواپیماها تنها بین مبدأ و مقاصدی فعالیت داشته باشند که مدت زمان تردد زمینی در این مسیرها بیشتر از پنج ساعت باشد.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید موضوع سفر در کشور را مدیریت کند، گفت: معتقدم با توجه به محدودیت‌هایی که در بخش حمل و نقل هوایی وجود دارد می‌توان از این ناوگان‌ها استفاده کرد و ناوگان هوایی را به مسیرهایی اختصاص داد که سیر زمینی آن بالای پنج ساعت است.

رضایی کوچی با اشاره به دومین درخواست از وزیر راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل هوایی گفت: معتقدم باید مقررات حمل و نقل هوایی و نوسازی ناوگان تغییر یابد و وزیر تجدید نظری در این مقررات داشته باشد چراکه این مقررات در شرایط عادی تدوین شده حال اینکه ما در شرایط سخت تحریم‌ها قرار داریم.

وی با بیان اینکه خوشحالیم تابوی خرید هواپیمای نو در کشور شکسته شده است، گفت: از اینکه مردم می‌توانند از خدمات و امکانات هواپیماهای نو استفاده کنند خوشحال هستیم اما از آنجایی که با کمبود ظرفیت جدی در ناوگان هوایی مواجه هستیم باید مقررات نوسازی ناوگان تجدید نظر شود.

وی ادامه داد: درخواست دیگری که از وزیر راه و شهرسازی دارم این است که نسبت به بکارگیری مدیران شجاع در این شرایط سخت اقدام کنند. باید توجه داشته باشیم که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی پس از پیروزی انقلاب هستیم و برای عبور از این شرایط به مدیران متخصص و کارآمد نیاز داریم و نمی توان با مدیران بی‌انگیزه از این شرایط عبور کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز