خبرگزاری کار ایران

ارتقای بخش کشاورزی با نشر دانش و نوآوری‌ها در محیط تولید

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۳۲۴

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، نشر دانش و نوآوری‌ در محیط‌های تولید و افزایش بهره‌وری را از اهداف اصلی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به تشریح برنامه‌ها و چالش‌های بخش باغبانی در ایران پرداخت و گفت: اگر این دو مهم را سرلوحه کارمان قرار دهیم، می‌توانیم شاهد ارتقای بخش کشاورزی باشیم.

وی، احیا و تشکیل زنجیره‌های تولید و پس از تولید، فرآوری و نگهداری را از سیاست‌های وزارتخانه برشمرد و افزود: این زنجیره‌ها باعث کوتاه شدن فاصله بین مراکز تولید و مصرف می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به مسئله تنش آب در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر که کشور دچار خشکسالی است باید اخلاق آبی در سطح خانواده، اجتماع و در بخش کشاورزی نشر یابد.

وی با اشاره به موضوع  کسب و کارهای آینده، خاطرنشان کرد: اقتصاد خانوارهای کشاورزی، یکی از عوامل کلیدی در رونق بخش کشاورزی است که این مهم وابسته به  تولید حداکثری محصول با حداقل هزینه است.

طهماسبی نقش ترویج در ارائه اطلاعات به کشاورزان را مناسب ارزیابی و تصریح کرد: ترویج می‌تواند پیشتاز باشد و کشاورزان را نسبت به دستاوردهای جدید آگاه کند.

وی افزود: ترویج می‌تواند اطلاعات جدید را در اختیار کارشناسان پهنه قرار دهد، تا آنها بتوانند به کشاورزان آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز