خبرگزاری کار ایران

معاون جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

اهرم‌های قانونی، برای اجرای الگوی کشت درکشور وجود ندارد

کد خبر : ۱۱۳۶۷۶

یکی از مشکلاتی که در بخش کشاورزی وجود دارد، بحثالگوی کشت است. / کشاورزان باید بدانند چه مقدار محصول تولید کنند تا در بازار به فروش برسد چراکه الگوی کشت ارائه شده به اندازه نیاز بازار مصرف و توان صادراتی محصولات کشاورزی تعبیه می‌شود.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اهرم قانونی لازم برای اجرای طرح الگوی کشت وجود نداشته و متاسفانه برخی از بهره برداران به دلیل عدم توجه به الگوی کشت ارائه شده از سوی سازمان، در فصل برداشت محصول متضرر شده و از این بابت خسارت می‌بینند و در این راستا لزوم تعریف اهرم‌های قانونی برای اجرای الگوی کشت در کشور ضروری می‌نماید.
به گزارش ایلنا ایوب ایرانی فام درجلسه شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه الگوی کشت با توجه به شرایط اقلیمی و نیاز بازار طراحی شده است گفت: یکی از مشکلاتی که در بخش کشاورزی وجود دارد، بحثالگوی کشت است و کشاورزان باید بدانند چه مقدار محصول تولید کنند تا در بازار به فروش برسد چراکه الگوی کشت ارائه شده به اندازه نیاز بازار مصرف و توان صادراتی محصولات کشاورزی تعبیه می‌شود.
وی با بیان اینکه چنانچه طرح الگوی کشت در تمام استان اجرا شود، قیمت‌ها تعدیل شده و کشاورزان متضرر نخواهند شد ادامه داد: عدم اجرای الگوی کشت ارائه شده و بی‌توجهی برخی از بهره برداران مدیران بخش را در فصل برداشت محصول با مشکل روبرو می‌سازد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه درراستای تحقق بیش از پیش اهداف توسعه بخش کشاورزی استان و برنامه پنجم توسعه و نیز قانون افزایش بهره وری، استفاده از کودهای آلی و زیستی بجای کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی در فاز اجرایی قرار گرفته است افزود: محصولات کشاورزی جزو محصولات پر مصرف و مهم درسبد غذایی خانواده‌ها محسوب می‌شود و برخی از آنهابه صورت تازه‌خوری و برخی دیگر به صورت فرآوری شده از مصرف بالایی برخوردار است و کاربرد نادرست کودهای شیمیایی باتوجه به کثرت و تعدد استفاده از این محصولات در سطح اقشار مختلف جامعه، ناخواسته می‌تواند موجبات شیوع وافزایش برخی از بیماری‌ها درجامعه را فراهم سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز