خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی مطرح کرد:

حفظ مالکیت معنوی آثار دیجیتال شده کتابخانه ملی با بلاکچین / در کتابخانه ملی به روی کسب و‌ کارهای نوپا باز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۹۶۳

وزیر ارتباطات از برنامه ۴ درصدی شدن محتوای زبان و‌ خط فارسی در فضای وب خبر داد و گفت: با استفاده از فناوری‌های نوین همچون بلاکچین تمام آثار و اسناد کتابخانه ملی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی درباره امضای تفاهمنامه با رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزایش سهم خط و زبان فارسی در فضای وب را از جمله اهداف بلند سازمان فناوری اطلاعات دانست و گفت: چه مطالب گذشته و چه مطالب امروز می‌تواند با سهولت در دسترس عموم قرار بگیرد بر همین اساس حافظه ملی ایرانیان که دارای آثار و اسنادی است که مورد فخر نسل امروز به شمار می‌رود که مطابق این تفاهمنامه به صورت دیجیتال شده در دسترس و بهره‌مندی عمومی قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات افزود: ضمن اینکه قرار است مطالب دیجیتال شده به صورت داده‌های باز در اختیار کسب و کارها قرار گیرد که در پی آن باید منتظر خدمات متنوعی از سوی استارت آپ‌ها باشیم.

آذری جهرمی یکی دیگر از مفاد تفاهم‌نامه را شناسایی متون کپی برداری شده برای حفظ مالکیت معنوی آثار و‌اسناد با استفاده از فناوری‌هایی جون هوش مصنوعی دانست و اظهار کرد: همچنین با استفاده از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توان متون را مورد بررسی قرار داد تا از انتشار اطلاعات مازاد، جلوگیری به عمل آید ضمن اینکه از ظرفیت تکنولوژی‌های نوین همچون بلاکچین برای انتشار آثار ایرانیان با رعایت اصول مالکیت معنوی با استفاده از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات اقدام می شود.

وزیر جوان کابینه دولت تدبیر و‌ امید با اشاره ای دیگر به موضوعات تفاهمنامه به امضا رسیده، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به سهم ۴ درصدی خط و زبان فارسی در وب از آخرین فناوری‌ها و خلاقیت جوانان استفاده می کنیم و در رابطه با مکانیزه کردن سامانه‌های کتابخانه ملی نیز که اقدامات خوبی در مورد آنها صورت گرفته که از سوی وزارت ارتباطات کمک به قوی‌تر شدن آنها می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز