خبرگزاری کار ایران

نائب رییس اتاق بازرگانى تهران مطرح کرد:

نظام قیمت گذارى اثر مطلوبى را در کشور ایجاد نکرده/ بهره گیری از بورس کالا راه قیمت گذاری واقعی

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۳۷۶

میر محمد صادقى اظهار داشت: قیمت‌گذاری دستوری، کاهش انگیزه تولید را در پی خواهد داشت از این رو استفاده از ظرفیت های بورس کالای ایران به منظور مبادلات کالاها آن هم در بستری شفاف و با نرخ های واقعی و نظارت شده به آرامش بازار در شرایط التهاب کنونی و حمایت از تولید کمک می کند

 به گزارش ایلنا، علاء الدین میر محمد صادقى، نائب رییس اتاق بازرگانى تهران در مورد نظام قیمت گذاری کشور  گفت: تاکنون نظام قیمت گذارى اثر مطلوبى را در کشور ایجاد نکرده و اقتصاد کشور را با مشکلاتی نیز مواجه کرده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی شاهد گران‌فروشى هستیم. نبود شفافیت از اصلی‌ترین عوامل ایجاد پدیده های منفی اقتصادی است؛ از این رو دولت باید بر بازارها و رفتارها نظارت داشته باشد و استفاده از بازار سرمایه و بورس کالا در این زمینه راهگشا است.

این عضو هیات مدیره اتاق بازرگانى تهران اظهار داشت: همفکری با اتاق اصناف، اتاق بازرگانى، انجمن ها و تشکل هاى اقتصادى می تواند به دولت برای اتخاذ بهترین تصمیمات کمک کند.

میرمحمدصادقى گفت: اگر دولت بخواهد به صورت دستورى کالاها را قیمت گذاری کند، میان قیمت دولتی و نرخ های آزاد اختلاف ایجاد می شود، در نتیجه تنها تعیین منطقی قیمت ها با نظارت دولت و رسیدن مواد به دست تولیدکنندگان می تواند راهگشا باشد.

عضو هیات رییسه اتاق تهران با تاکید بر اینکه قیمت گذاری دستوری اثر نامطلوبی در راه تولید خواهد گذاشت، اظهار کرد: قیمت گذاری دستوری، کاهش انگیزه تولید را در پی خواهد داشت از این رو استفاده از ظرفیت های بورس کالای ایران به منظور مبادلات کالاها آن هم در بستری شفاف و با نرخ های واقعی و نظارت شده به آرامش بازار در شرایط التهاب کنونی و حمایت از تولید کمک می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز