خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت در ماکو:

ممنوعیت 1300 کالا نتیجه ساعت‌ها جلسه و کار کارشناسی بود

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۹۰

قائم مقام وزیر صنعت گفت: برای اولین بار در کشور ورود بیش از 1300 کالا برای حمایت از کالای داخلی ممنوع شد که این حاصل ساعت‌ها جلسه با مجلس و کار کارشناسی بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در همایش ملی رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو، قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اهداف برنامه ششم توسعه گفت: مطابق این برنامه رشد جی دی پی کشور در سال باید شش درصد باشد که این رقم در حوزه صنعت 9 درصد تعین شده است این یعنی ایجاد یک میلیون شغل در سال.

رضا رحمانی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم اهم مشکلات کشور مانند فقر، بیکاری و تورم حل شود باید مساله سرمایه‌گذاری را جدی بگیریم. سرمایه‌گذاری تابعی از امنیت است. سیستم تامین مالی ما نواقصی دارد. اینکه 88 درصد تولید متکی به بازار پولی و بانکی باشد و سهم بازار سرمایه 11 درصد مطابق اعلام بانک مرکزی نشان از ضعف و بیماری در حوزه اقتصاد کشور دارد.

وی افزود: ما نیاز به 180 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داریم که این رقم در حوزه صنعت 20 میلیارد دلار است که ما توانستیم در دولت یازدهم و دوازدهم هشت میلیارد دلار را جذب کنیم که عمده این مبلغ پس از امضای توافق هسته‌ای است.

رحمانی گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات سرمایه‌گذاری وجود فضای رسانه‌ای و فرهنگی متناسب با شرایط سرمایه‌گذاری است متاسفانه هنوز در برخی از نقاط کشور سرمایه‌دار را یک فرد مذموم و منفی معرفی می‌کنند در حالی که سرمایه‌گذار مقدس است کسی که دارایی خود را بر روی زمین آورده و اشتغال‌زایی می‌کند برای همه دولت‌ها دارای ارزش است. به طوری که ما در وزارت صنعت دو اداره داریم که وظیفه آنها حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذار است.

وی در پایان گفت: برای اولین بار در کشور ورود بیش از 1300 کالا ممنوع شد که این حاصل ساعت ها جلسه با مجلس و کار کارشناسی است و این اقدام برای حمایت از تولید داخل است. این در حالی است که کل ردیف تعرفه‌ای ما 7000 تعرفه است ما اگر بخواهیم صنعت کشور شکوفا شود باید به سمت صادرات و فناوری برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز