خبرگزاری کار ایران

معاون امور بندری:

10 تا12 درصد محوطه بنادر دراشغال کالاهای متروکه است

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۲۶۵

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اکنون حدود 10 تا 12 درصد محوطه های نگهداری کالا در بنادر کشور در اشغال کالاهای متروکه و رسوبی است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی ‌حسن‌زاده افزود: اکنون 225 هزار تن کالای متروکه و 143 هزارتن در بندر امام خمینی ( ره) کالای رسوبی وجود دارد.

وی افزود: 13 انبار و مخزن در بندرامام در اشغال کالاهای متروکه قرار دارد و با وجود پیگیری‌های سازمان بنادر، تاکنون تعیین تکلیفی در اینباره نشده و در مجموع حدود 15 درصد محوطه‌های بندر امام خمینی ( ره ) در اشغال کالاهای متروکه و رسوبی است و افزایش تناژ کالاهای متروکه بین سال گذشته و امسال روند افزایشی دارد.

به گفته وی ، لازم است به منظور جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی ( خسارت معطلی کشتی ) بتوانیم کالا را سریع از کشتی تخلیه و کالایی را که برای صادرات لازم است به سرعت برای کشتی بارگیری کنیم تا کشتی بتواند به سرعت از بندر خارج شود.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: اولویت در بنادر کشور حمل یکسره کالا است و برای تحقق حمل یکسره در بنادر کشور نیاز است تا در بنادر ، محوطه های مناسبی برای نگهداری انواع کالا وجود داشته باشد که در اکثر بنادر ایران به واسطه وجود محوطه های نگهداری کالا، می توانیم به انواع کالاها خدمات بدهیم.

معاون اموربندری سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: آنچه که روشن است در بنادر اجازه داریم، حداکثر ضریب اشغال انبار را تا 60 درصد حفظ کنیم و بیشتر از آن مجوز نداریم.

وی گفت: براساس برنامه ریزی، مدت زمان انجام تشریفات بندری وعملیات بندری موقت برای صاحبان کالا بین پنج تا 10 روز است، زمان رسوب کالا در بازه زمانی سه ماهه تعیین شده و در این زمان نیز صاحب کالا، هزینه کالا را به اپراتورها پرداخت می کند.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی همچنین از رسوب 95 هزار TEU کالای کانتینری و در حدود سه میلیون تن کالاهای غیرکانتینری در بندر شهیدرجایی خبر داد و گفت: حدود 121 هزار کانتینر 20 فوت در مجموع در بنادر داریم و صاحبان کالا انتظار دارند تا بتوانند آنها را ترخیص کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز