خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

اقتصاد ما بیمار است/امریکاییها دیدگاه رییس‌جمهورشان را قبول ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۹۷۳

ربیعی گفت: تحریمها امروز هدف داراست و تاثیر کلان و عمیق بر حوزه اقتصاد و جامعه دارد و هدف آن برهم ریختن گروه‌های مختلف اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی امروز دوشنبه ۱۱ تیر با حضور علی‌ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از فعالان اقتصادی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این کنگره علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: امروز ما تحولات عمیقی را تجربه می‌کنیم، شرکای اجتماعی جامعه در اینجا حضور دارند اعم از نمایندگان مجلس تا مسئولان اقتصادی، ما به ندرت درباره عمق اقتصاد حرف می‌زنیم اما ما اقتصاد بیماری داریم و دچار رکود شدید بودیم که از سال ۹۴ سعی در بازگشت آن داشتیم و داریم.

وی افزود: در امریکا دیدگاهی که رییس‌جمهور آن درباره جهان پیش گرفته قبول ندارند. در ملاقات با مسئولان بین‌المللی از ما می‌پرسیدند چرا با آنها مراوده نداریم اما حالا به این نتیجه رسیده‌اند که امریکا قصد دارد ارتباط خود را با جهان خصمانه کند.

ربیعی اذعان داشت: تحریمها امروز هدف داراست و تاثیر کلان و عمیق بر حوزه اقتصاد و جامعه دارد و هدف آن برهم ریختن گروه‌های مختلف اجتماعی است.

ربیعی در ادامه تصریح کرد: هدف تحریم های امریکایی ایجاد ترس و آینده مبهم و بروز رفتارهای غیر قابل کنترل از بخشهای مختلف جامعه است، کلیپی ساخته شده که یک عرب زبان از ایران بابت آبرسانی به کشورهای عربی از طریق خرمشهر تشکر می‌کند که من قویا این موضوع را تکذیب میکنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جنگ روانی ایجاد شده توسط تحریم تاکید کرد: دستگاه عملیات روانی در پشت این تحریم ها پنهان شده که با ناامن کردن روان جامعه قصد ضربه زدن به کشور را دارد.

وی افزود: ما قطعا نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق هستیم، ما سرمایه اجتماعی را باید تقویت کنیم ما باید فرآیند یک اعتماد بزرگ را در زمینه برندسازی و استفاده از کالای ملی را ایجاد کنیم خزانه‌داری امریکا برای هر تصمیم خود یک تیم فکری بزرگ دارد. شرایط گذار ما از این اتفاقات را پیچیده‌تر می‌کند اما ما موفق خواهیم شد.برنامه ما استوار کردن آرامش در فضای اقتصادی کشور و تضمین معیشت و روزمره مردم است.

ربیعی عنوان کرد: امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی بحث ما چگونگی ایجاد آرامش و تضمین معیشت مردم بود، مردم زندگی روزمره روان و راحتی را باید تجربه کنند.

وی افزود: ما به سخت کوشی، عقلانیت، اجماع و مدارا نیاز داریم؛ مدارهای جامعه با جامعه، بنگاه با بنگاه و بنگاه با دولت ما باید گونه های مختلف مدارا را در جامعه انجام دهیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما قطعا امروز نیارمند سخت‌کوشی هستیم با کوشش و عقلانیت باید خود را آماده کنیم و شرایط را پشت سر بگذاریم حمایت از کالای ایرانی یک فرصت است و باید از آن استفاده کرد به اعتقاد من امروز زمینه ایجاد برند در کشور وجود دارد و ما باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم. کیفیت کالای ایرانی را باید بالا ببریم.

وی تشریح کرد: اگر بتوانیم ایرانیان را برای مصرف کالاها ترغیب کنیم و کالاهای خوب ایرانی تولید کنیم یک رابطه دو سویه ایجاد می‌شود، من در جایگاهی هستم که نگران بیکاری بوده و خود را وزیر بیکاران می‌دانم و از جایگاه می‌گویم که اشتغال با بهبود کیفیت و اعتمادسازی بالا خواهد رفت برندسازی می‌تواند ایجاد اشتغال کند و باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: اگر بتوانیم در دو سال زمینه مصرف کالاهای تولید ایرانی را در داخل ایجاد کنیم قطعا هم کیفیت افزایش می‌یابد و هم صاحب نام و نشان تجاری خواهیم شد. در این صورت است که هم سطح اشتغال بالا رفته و هم بازارهای هدف صادراتی به سوی ما خواهند آمد، ما باید بتوانیم کالاهای قابل رقابت با بازارهای خارجی تولید کنیم تا اقتدار ملی را گسترش دهیم.

ربیعی با اشاره به زمانبر بودن ایجاد نام و نشان تجاری خاطرنشان کرد: نام و نشان تجاری یک فرآیند زمان‌بر، پیچیده و اجتماعی است محصول در کارخانه ساخته می‌شود اما برند به دست مشتری می‌رسد ما در این زمینه مشکل داریم. وزارت کار می‌تواند در کنار تولیدکنندگان قرار بگیرد تا بتوانیم اوضاع اقتصادی را سر و سامان دهیم.

وی افزود: با فروپاشی شوروی بازارهای جهانی به روی ایران باز شد اما به خاطر عدم کیفیت بازارها را از دست دادیم، اولین شرط برندسازی جلب اعتماد عمومی است. رابطه برند با اقتدار ملی یک رابطه معنادار است ما باید با بهبود کیفیت سکویی برای رسیدن به بازارهای جهانی بسازیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه تصریح کرد: ما به برنامه‌ریزی، تعهد و اجماع نیاز داریم تا بتوانیم از فرصت تحریم استفاده کرده و اشتغال را گسترش دهیم و هدف‌گیری بر روی ایجاد تنش در روان جامعه را کاهش دهیم، قطعا اقتدار ملی ما با افزایش اقتدار و سرمایه ملی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: ما باید خلاقیت ملی را در تولید کالاها بالا ببریم و برنامه‌های ایالات متحده را برهم بزنیم. ما به اقتدار می‌رسیم و کالاهای ایرانی را تولید کرده و از این مسیر سخت عبور می‌کنیم.

ربیعی تاکید کرد: ما روزهای بسیار دشواری را گذرانده‌ایم و جامعه بین‌الملل ناچار به بازگرداندن ما به سطح جهانی است و آن روز ما باید قوی‌تر و مقتدرتر با برندهای باکیفیت به عرصه بیاییم تا بتوانیم رقابت کنیم، ما این توانایی را داریم تا در سایه عقلانیت، سخت‌کوشی ملی، مدارا و اجماع عمومی خود را از این مرحله برهانیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم به ۱۱۰ برند برتر در کشور توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس خانه کارگر تقدیر شد.  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز