خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۱۲۴ هزارتن انواع کود شیمیایی برای مصرف کشاورزان استان‌های شمالی در سه ماهه اول سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۲۶۳

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد:۱۲۴ هزار و ۴۷۵ تن انواع کود شیمیایی در سه ماهه اول سال جاری برای مصرف کشاورزان استانهای شمالی گلستان،گیلان و مازندران تامین و تحویل شده است.

به گزارش‌ایلنا، حمیدرسولی‌در‌خصوص طرح‌مطالبی مبنی بر کمبود کود شیمیایی در استان های شمالی کشور گفت: مطابق برنامه ابلاغی،در سه ماهه ابتدایی امسال ۱۰۷ هزار و ۱۷ تن انواع کود شیمیایی ازته،فسفاته و پتاسه برای استان های گلستان،گیلان و مازندران سهمیه تعیین شده که میزان انواع کودهای تحویلی به این استانها ۱۲۴ هزار و ۴۷۵ تن و در مجموع معادل ۱۱۶ درصد برنامه ابلاغی بوده است.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری،۸۰ هزار و ۳۷ تن کود ازته،۲۱ هزار و ۷۱۷ تن کود فسفاته و ۲۲ هزار و ۷۲۱ تن کود پتاسه برای مصرف در بخش کشاورزی استان های شمالی تامین و تحویل شده که در استان مازندران معادل ۱۴۳ درصد برنامه ابلاغی،در گلستان معادل ۱۰۷ درصد برنامه ابلاغ شده و در گیلان معادل ۹۸ درصد برنامه بوده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خاطرنشان کرد: درخصوص کودهای ازته (اوره) که از محل شرکت‌های پتروشیمی داخلی تأمین می‌شود،به علت مسایل اخیر در حوزه حمل ‌و نقل، حمل و بارگیری کود اوره از مبادی به استان های مختلف برای مدتی با مشکلاتی همراه بود که هم اکنون تأمین و حمل کود اوره به اقصی نقاط کشور از جمله استان های شمالی به شکل مناسبی در جریان می‌باشد.

رسولی با اشاره به محدودیت های یارانه ای و تخصیص کمتر از ۲۵ درصد از یارانه مصوب سال ۱۳۹۶، عملکرد تأمین و تدارک انواع کودهای شیمیایی در سال ۱۳۹۶ برای استان های گلستان،گیلان و مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت:براساس برنامه،۳۶۳ هزار و ۱۲۹ تن انواع کود ازته،فسفاته و پتاسه برای استانهای شمالی یاد شده در سال ۹۶ سهمیه تعیین شده بود که ۳۸۲ هزار و ۲۵۲ تن انواع کود شیمیایی و در مجموع معادل ۱۰۶ درصد برنامه ابلاغی تامین و به کشاورزان تحویل شده است.

وی افزود: در سال ۹۶،معادل ۲۲۴ هزار و ۱۲۱ تن کود ازته،۶۴ هزار و ۲۸۹ تن کود فسفاته و ۹۴ هزار و ۸۴۲ تن کود پتاسه برای مصرف در کشاورزان استان های گلستان،گیلان و مازندران تامین و تحویل شده که در استان مازندران معادل ۱۰۹ درصد برنامه ابلاغی،در گلستان معادل ۱۱۴ درصد برنامه و در گیلان معادل ۹۴.۲ درصد برنامه ابلاغی بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز