خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت تفکیک وزارت راه و شهرسازی را در لایحه جداگانه به مجلس ارایه دهد/ تنها هزینه تفکیک راه از مسکن ورود وزیر جدید به کابینه است

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۸۸۵

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اکثریت مجلس با تفکیک وزارت راه از مسکن موافق بودند اما با وجود موضوع تفکیک چند وزارتخانه دیگر، کلیات این لایحه رد شد، گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که تفکیک وزارت راه و شهرسازی را در لایحه جداگانه به مجلس ارایه کند.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین تصمیمات نمایندگان مبنی بر تفکیک وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: کلیات لایحه تفکیک وزارتخانه‌های معرفی شده از جمله راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و ورزش و جوانان در مجلس رد شد.

وی درباره اهمیت تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تبدیل به دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی گفت: با تفکیک این وزارتخانه در کمیسیون عمران موافقت شد و معتقدیم بخش مهمی از وزارت راه وشهرسازی متوجه بخش مسکن است که شامل برنامه‌ها و سیاست‌های تولید مسکن، بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده و ساماندهی بحث حاشیه نشینی می‌شود که زیر سایه حوزه حمل و نقل قرار گرفته است.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه توفیقی در بخش تولید مسکن نداشتیم، ادامه داد: در وزارتخانه عریض و طویلی مانند راه و شهرسازی طبیعی است که بخشی مغفول بماند و حجم کار در این وزارتخانه بسیار بالا است و وزیر هر چند قوی هم نمی‌تواند از عهده تمام این حجم کار برآید.

رضایی با بیان اینکه وقتی اجرای چند کار بزرگ را به یک نفر واگذار کنیم نمی‌توان انتظار داشت که در انجام تمام این امور موفق عمل کند، ادامه داد: به طور قطع مسکن و شهرسازی نیاز به یک وزارتخانه مستقل دارد و ادغام این دو وزارتخانه در گذشته یک تصمیم اشتباه بوده است و اصراری بر ادامه این اشتباه نباید وجود داشته باشد.

وی گفت: مسکن یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور است و می‌تواند موتور اقتصاد کشور باشد و باعث اشتغالزایی شود به طوری که در جامعه حرفه‌ای 400 هزار مهندس می‌توانند در این حوزه مشغول به کار شوند.   

رضایی با بیان اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی به نفع کشور خواهد بود، ادامه داد: از مسکن غافل شده‌اند و بسیاری از برنامه‌های حوزه مسکن ادامه پیدا نکرد. اکثریت مجلس با تفکیک وزارت راه وشهرسازی از یکدیگر موافق بود اما از آنجایی که در کنار آن تفکیک سایر وزارتخانه‌ها مطرح شد به کلیات این لایحه رای داده نشد.

رییس کمیسیون عمران تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود دولت تفکیک وزارت راه و شهرسازی را به صورت جداگانه و در یک لایحه دیگر در مجلس مطرح کند در این صورت، قطعا نمایندگان مجلس به تفکیک راه و ترابری از مسکن و شهرسازی رای موافق می دهند.

وی با بیان اینکه تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی هیچ هزینه‌ای برای دولت نخواهد داشت، ادامه داد: تفکیک هزینه ندارد چراکه چیز جدیدی قرار نیست به وجود بیاید و تنها هزینه آن اضافه شدن یک وزیر دیگر به کابینه است و غیر از این باری بر روی دوش دولت نخواهد گذاشت.     

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز