خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی حفاری مطرح کرد؛

تشریح پروژه‌های حفاری در ایران و خارج از کشور / حضور در مناقصات حفاری عراق، عمان و ارمنستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۱۹۱

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی حفاری اظهار داشت: در مناقصات آجیپ در عراق شرکت کردیم، مذاکراتی هم با نفت بصره و میسان در عراق انجام داده‌ایم و کماکان پیگیر کار در عمان و ارمنستان نیز هستیم که امیدواریم به نتیجه برسیم.

محمدرضا تاکایدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به پروژه‌های حفاری تصریح کرد: در حال حاضر پروژه آزادگان را داریم که تقریبا تا پایان شهریور 15 حلقه چاه حفاری و تحویل داده می‌شود، در میدان آذر حفاری چاه آخر انجام می‌شود و طبق پیش بینی تا آبان 97 به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در پروژه دارخوین 13 حلقه چاه ورک اور حفاری می‌شود که تا کنون 7 حلقه تکمیل شده و بقیه تا آذر ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

تاکایدی گفت: در پروژه میدان گازی کیش حفاری تمام شده و رشته تکمیلی باقی مانده که با توجه به اینکه جنس خاصی داشته و نمی‌توانستیم از شرکت‌های داخلی و چینی تامین کنیم، از شرکت‌هایی از کانادا و سنگاپور تامین کردیم که تا چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه فاز 14 پارس جنوبی را داریم که جکتA  را سال گذشته تکمیل و تحویل دادیم و اکنون در حال تکمیل جکت C هستیم که تا اواخر تیر ماه کار مشبک کاری 8 حلقه چاه تمام می‌شود. عملا باید در پلتفرم 11 حلقه چاه را تکمیل کنیم و تا پایان سال جاری رشته تکمیلی 6 حلقه چاه روی دو پلتفرم را مشبک کرده و تحویل کارفرما می‌دهیم. 

تاکایدی درباره برنامه‌های سال جاری نیز بیان کرد: امسال آمادگی حضور مناقصات EPDF و EPCF شرکت‌های زیر مجموعه شرکت نفت را داریم تا کارهای جدید دریافت کنیم. یکسری توافقاتی هم با شرکت‌های داخلی مثل اویک IPMI ، و دانا داشته‌ایم که در توسعه میادین مشارکت کنیم.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی حفاری درباره مذاکره با شرکت‌های خارجی نیز گفت: با شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های روسی، لهستانی، ایتالیایی و نروژی مذاکراتی داشته و تفاهمنامه‌هایی امضا کرده‌ایم.

وی در ادامه یادآور شد: بودجه ما از محل درآمدهای خودمان است و به صورت مستقیم از نفت بودجه دریافت نمی‌کنیم به همین دلیل مشکلی نداریم و در هر جای دنیا امکان کار داریم، فقط برای کار در خارج از کشور نیاز به برخی تائیدیه‌ها از شرکت ملی نفت داریم.

تاکایدی همچنین به پروژه‌های خارج از کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در مناقصات آجیپ در عراق شرکت کردیم، مذاکراتی با نفت بصره و میسان در عراق انجام داده‌ایم، کماکان پیگیر کار در عمان و ارمنستان نیز هستیم و امیدواریم به نتیجه برسیم. 

وی تاکید کرد: خوشبینیم که ظرف 3 ماه آینده در مناقصات جدید شرکت کنیم و کار بیشتری جذب کنیم و دکل‌هایی که سال گذشته به دلیل کاهش کار متوقف شده بودند، وارد چرخه شده و از بیکاری دستگاه‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز