خبرگزاری کار ایران

تشریح راهکار تک رقمی ماندن تورم در سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۹۲۹

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، راهکارهای تک رقمی نگه داشتن نرخ تورم در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از خانه ملت؛ بهرام پارسایی در تشریح عوامل تاثیرگذار بر ثبات اقتصادی کشور، اظهارداشت: سیاست خارجی و روابط با کشورهای دنیا، سیاست‌گذاری صحیح در ارتباط با سایر کشورها و حمایت از این سیاست گذاری ها در داخل سبب ثبات اقتصادی در کشور می شود.

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه علت تورم در کشور بی ثباتی اقتصادی است، افزود: بی‌ثباتی اقتصادی ناشی از بی‌ثباتی در سیاست‌گذاری داخلی و خارجی و نداشتن یک سیاست واحد است.

نقش نهادهای اقتصادی در جلوگیری از افزایش نرخ تورم

وی ادامه داد: دولت می‌تواند با داشتن یک تیم اقتصادی چابک  و منسجم مانع افزایش نرخ تورم در کشور شود، البته مجلس و قوه قضاییه نیز باید در این راستا در کنار دولت باشند.

نماینده مردم شیراز با اشاره به نقش نهادهای اقتصادی در جلوگیری از افزایش نرخ تورم، یادآور شد: نهادها و سازمان‌هایی که قدرت‌های اقتصادی در کشور هستند باید با دولت و سیاست های اقتصادی برای تامین معیشت خانوارها همسو شوند تا تورم تک رقمی نگه داشته شده و از افزایش نرخ آن جلوگیری شود.

پارسایی افزود: اگر این همسویی بین دستگاه های مختلف دولتی و نهادهای اقتصادی دولتی و خصوصی وجود نداشته باشد دولت نمی تواند کاری انجام دهد.

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم های جدید می‌تواند نرخ تورم را افزایش دهد، تصریح کرد: اگر به بهانه‌های مختلف با دولت مخالفت شده و در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصادی سنگ اندازی شود، تاثیر این تحریم ها می‌تواند مضاعف شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز