خبرگزاری کار ایران

تبادل ۱۵۰۰۰ استعلام روزانه گمرک با پلیس

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۸۳۰

روزانه ۱۵۰۰۰ استعلام پیامکی و سیستمی از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا و بر این اساس همکاری و تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرک با نیروی انتظامی در ایستگاه های بازرسی به صورت روزانه انجام می‌شود.

بنا بر این گزارش، گمرک ایران در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و شفاف سازی، اتاق شیشه ای برای دسترسی آزاد به اطلاعات ایجاد کرده و اطلاعات محموله‌ها را  با سازمان های مرتبط  تبادل الکترونیکی انجام می دهد، به طوری که در سال ۱۳۹۶ به طور روزانه ۱۰ هزار استعلام پیامکی و ۵ هزار استعلام سیستمی انجام شده است.

لازم به ذکر است؛ که با راه اندازی سامانه جامع گمرکی و گمرک الکترونیک ارتباط الکترونیکی با ۲۷ سازمان در تشریفات گمرکی انجام می‌شود.

تبادل الکترونیکی داده با حداقل ۲۷ سازمان های همجوار از جمله بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت دفاع، سازمان‌های استاندارد، بنادر و دریانوردی، نیروی انتظامی، انرژی اتمی، اتاق های بازرگانی و سایر سازمان های مرتبط انجام می‌شود و همچنین دریافت نظر آزمایشگاه های تعیین ماهیت کالا از طریق پنجره واحد به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز