خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش 30 درصدی آب شرب در سمنان/ خطر مهاجرت استان را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۷۳۸

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: حداقل باید 200 میلیون متر مکعب آب به استان سمنان ارسال شود در غیر این صورت خشکسالی‌ها باعث می‌شود روز به روز مردم به تهران یا استان‌های مجاور مهاجرت کنند که این مساله، وضعیت خطرناکی را بوجود می‌آورد.

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه خوشبختانه بارندگی‌های بهار سال جاری برخی نگرانی‌های مردم را برطرف کرده، اظهار داشت: در سال‌های گذشته خشکسالی‌های سنگینی بوده اما بارندگی‌های امسال باعث خوشحالی کشاورزان و تا حدی منجر به رفع نگرانی‌ها شد.

وی افزود: در مجموع طی 16 سال گذشته آب‌های زیرزمینی در سطح استان به شدت کاهش پیدا کرده، آب چشمه‌ها در برخی مناطق 60 درصد کاهش پیدا کرده و بطور میانگین آب چشمه‌های استان 50 درصد کاهش داشته است.

حسن‌بیگی گفت: در مناطقی که قنات داریم با کمبود شدید مواجه شده‌ایم، بنابراین بارندگی امسال به ذخایر بارندگی کمک نکرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بارندگی‌ها تاثیری در ذخایر آب‌های زیرزمینی نداشته است، گفت: مثلا در سد دامغان که در سال‌های پرآبی گذشته تا 5 میلیون متر مکعب ورودی آب داشتیم امسال جمع ورودی به سد کمتر از 200 هزار متر مکعب است و این شرایط نگرانی‌هایی برای تابستان بوجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه دولت باید از خارج از استان یعنی از دریای خزر و مکران به فکر تامین آب باشد، خاطرنشان کرد: حداقل باید 200 میلیون متر مکعب آب به این استان ارسال شود در غیر این صورت خشکسالی‌ها باعث می‌شود روز به روز مردم به تهران یا استان‌های مجاور مهاجرت کنند که وضعیت خطرناکی را بوجود می‌آورد.

حسن بیگی یادآور شد: شرایط در استان آنقدر سخت است که دیگر برای صنایع نمی‌توانیم آبی اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون با 30 درصد کاهش آب شرب در سطح استان سمنان مواجهیم، گفت: در برخی مناطق مجبور شدیم که حفر چاه داشته باشیم که باعث شده کیفیت آب پایین بیاید و غیر از دامغان و سمنان بقیه شهرها به لحاظ کیفیت آب وضعیت خوبی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز